Volop actie tijdens de hockeydag voor de groepen 7
Volop actie tijdens de hockeydag voor de groepen 7 Foto:

Sportdag Hockey voor groepen 7

Facet Ridderkerk en de vakleerkrachten bewegingsonderwijs organiseerden i.s.m. HC Ridderkerk en de Hockey Foundation de sportdag Hockey voor alle groepen 7 van het basisonderwijs. Onder een heerlijk voorjaarszonnetje werd om 9:00 uur begonnen aan een reeks van 165 wedstrijden verdeeld over 11 velden. In totaal werd door 66 teams, bestaande uit 436 leerlingen van 12 basisscholen gespeeld voor de 1e plaats in de poule. Om 12:00 uur werd de sportdag gezamenlijk afgesloten.
De poulewinnaars zijn:
Poule 1: De Regenboog 1
Poule 2 Dr. Schaepman 2
Poule 3 De Botter 3
Poule 4 De Rehoboth 1
Poule 5 De Reijer 5
Poule 6 Dr. Schaepman 6
Poule 7 Dr. Schaepman 7
Poule 8 De Regenboog (4
Poule 9 De Rehoboth 6
Poule 10 De Rehoboth 7
Poule 11 De Noord 4

De sportdag Hockey was de laatste sportdag voor de zomervakantie. In totaal hebben 1582 leerlingen uit groep 5 t/m 8 de afgelopen weken deelgenomen aan de (buiten)sportdagen. Hierbij hebben zij kennis gemaakt met korfbal, bee*ball, hockey en voetbal.
HC Ridderkerk is de nieuwe hockeyvereniging van Ridderkerk. Op 1 april 2021 is begonnen met trainingen voor jongens en meisjes. De club traint op terrein van SV Ten Donck, waar al enkele jaren de mogelijkheid was om te trainen met de hockeystick.

Resoort Reclame wint 23-ste Six to Six Aad van Buren Business Toernooi

Op zaterdag 9 juli werd op het terrein van SV Slikkerveer het jaarlijkse Six to Six Aad van Buren Business Toernooi gehouden. Met maar liefst 18 ploegen was dit het grootste toernooi in de geschiedenis.
 Dankzij het heerlijke weer en een goede sportieve sfeer werd het een zeer geslaagde editie. Er werd gespeeld in drie poules, waarbij de prestatieve poule een finale opleverde tussen de teams van Frenoflex Kunststofvloeren en Resoort Reclame. Frenoflex kwam zelfs eerst nog met 2-0 voor te staan, maar de titelverdediger zette daarna een tandje bij. Het werd 2-2 en in de slotfase zelfs nog een 2-4 overwinning voor Resoort Reclame, de titelverdediger.

Kachel BV
In de recreatieve poules zorgde de poulewinst voor Kachel BV en Quooker Roffa ervoor dat zij in de finale tegenover elkaar stonden. Ook hier was het spannend, maar won Kachel BV slim genoeg met 4-2.
De volledige uitslag van de poules zien er als volgt uit:
Prestatieve poule: 1. Resoort Reclame, 2. Frenoflex, 3. Qualitas, 4. Autobedrijf Malipaard, 5. Frankie Reklame en 6. Palletbedrijf Lans.
Recreatieve poule A: 1. Quooker Roffa, 2. Hassink BV, 3. Elbe Rijn Lloyd, 4. Taveerne Den Dill, 5. FinAmi en 6. The Oldtimers.
Recreatieve poule B: 1. Kachel B.V., 2. Steen Selectie, 3. ZBN Zonwering, 4. Fysio Paraplus, 5. SPR en 6. Quooker Riddie.

"We kunnen echt weer terugkijken op een hele geslaagde editie. Het was prachtig weer, er was leuk voetbal en met de inzet van heel veel vrijwilligers konden we dit weer organiseren'' kijkt Fred Vlasblom, voorzitter van de Vrienden van Slikkerveer terug op het toernooi.

Resoort Reclame prolongeerde de titel