Asielboot in Ridderkerk

In de haven van Ridderkerk ligt opnieuw een asielschip. Het riviercruiseschip “Calypso” ligt hier voor mogelijk drie maanden voor de opvang van maximaal 100 asielzoekers. Op zaterdag 9 juli zijn de eerste asielzoekers aan boord ondergebracht. (vervolg op pagina 3: Opvang op Calypso voor drie maanden)

Riederborgh verkent fusie

Lelie zorggroep en Riederborgh verkennen de mogelijkheid tot een fusie. Met de fusie willen beide raden van bestuur de bedrijfsvoering optimaliseren en daarmee de christelijke zorg in Ridderkerk gezamenlijk continueren. In de beoogde fusie zou Riederborgh onderdeel uit gaan maken van Lelie zorggroep.
Beide organisaties werken al langere tijd nauw samen. Vanuit deze samenwerking is kort geleden het gesprek over een bundeling van krachten ontstaan. De gezamenlijke schaalgrootte kent voordelen ten aanzien van de toekomstbestendigheid van Riederborgh in Ridderkerk. Denk daarbij aan ondersteuning vanuit de centrale serviceorganisatie van Lelie zorggroep. (vervolg op pagina 5: Riederborgh is kwetsbaar)

Enquête over activiteiten

Aafje start de komende periode met een enquête over het Ontmoetingsplein van Reyerheem om zo inzichtelijk te krijgen waar er in de wijk behoefte aan is. Wijkbewoners kunnen aansluiten bij activiteiten op het Ontmoetingsplein, maar de vraag blijft is het programma aantrekkelijk genoeg is en of er mogelijk ander ideeën zijn.
De komende periode valt deze enquête in uw brievenbus in Drievliet, het Zand en een stukje van Ridderkerk-Oost. Wie vragen heeft naar aanleiding van de enquête kan contact opnemen met Franny de Wit: fdwit@aafje.nl