Burgemeester Attema bezocht het echtpaar Plaisier
Burgemeester Attema bezocht het echtpaar Plaisier Foto:

Zestig jaar getrouwd

Burgemeester Attema was vorige week op felicitatiebezoek bij het diamanten echtpaar Plaisier-de Graaf. Hun jawoorden klonken op 6 juli 1962 in het gemeentehuis van Ridderkerk. Bruid en bruidegom leerden elkaar kennen op de ‘meidenmarkt’. Ze hebben altijd in Ridderkerk gewoond. Hun eerste woning hadden ze aan de Blaak. Ze woonden daarna 46 jaar aan de Eikendreef. Drie jaar geleden verhuisden ze naar de Ds. Caspar van Gentstraat.
De heer Plaisier begon na de ambachtsschool als monteur bij de Ragom/Twee Provinciën. Vanaf zijn 21ste reed hij zelf met de bussen. Op zijn zestigste had hij zijn laatste rit. Hij reed ook met de bevoorradingswagen van jeugdwielertour 3 x 2. Mevrouw Plaisier stond bij 3x2 achter de snoepkraam. Ze stond ook vele jaren als vrijwilliger achter de bar bij RVVH.

Opvang op 'Calypso' voor drie maanden

(vervolg van voorpagina) De landelijke behoefte aan noodopvang van asielzoekers blijft onverminderd hoog. Ridderkerk heeft daarom van het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA) het verzoek ontvangen om opnieuw te helpen bij het tijdelijk opvangen van asielzoekers. Op basis van eerdere ervaringen is besloten om de haven aan te wijzen als locatie. Het gaat om een periode van vooralsnog drie maanden.

Verantwoordelijkheid
Burgemeester Anny Attema: “We hebben als gemeenten samen de verantwoordelijkheid om de druk op het overvolle asielzoekerscentrum in Ter Apel te verlichten. Samen met alle betrokkenen doen we ons uiterste best om ook deze opvangperiode voorspoedig te laten verlopen. Voorspoedig voor de gemeente Ridderkerk, maar zeker ook voor de asielzoekers.”

Beheerscommissie
Er is een beheerscommissie ingesteld waarin de belanghebbenden uit de direct omgeving samenkomen met de gemeente en de politie, zodat bij eventuele signalen direct gehandeld kan worden. Het speciale mailadres vluchtelingenopvang@ridderkerk.nl is de komende periode actief. Daar kunnen inwoners hun vragen of opmerkingen aan de gemeente kwijt.