Locoburgemeester Van Os bezocht het echtpaar Van der Steen
Locoburgemeester Van Os bezocht het echtpaar Van der Steen Foto:

Diamanten echtpaar

Locoburgemeester Henk van Os was maandagmorgen op de koffie bij het echtpaar Van der Steen-van der Heide. Zij vierden op 10 juli hun diamanten bruiloft. Hun jawoorden klonken zestig jaar geleden in het gemeentehuis van Ridderkerk. Ze leerden elkaar kennen aan de Donckselaan, waar de van origine Drentse Tietje van der Heide werkzaam was bij de huisarts en Johan van der Steen een timmerklus had.
Hij was werkzaam voor timmerbedrijf Schippers. Vanaf zijn 22ste was hij zelfstandig uitvoerder in de utiliteitsbouw. Na kort te hebben ingewoond had het paar als eerste woning een dijkhuisje in Hendrik-Ido-Ambacht. Daarna woonden ze in Ridderkerk aan de Prinses Margrietstraat, Feithstraat en A.M. de Jongstraat. Nu hebben ze hun huis aan de Graaf Lowewijkstraat in Slikkerveer, waar ze inmiddels 25 jaar wonen.

Zomerse bingo in West

Facet Ridderkerk presenteert op vrijdag 15 juli een bingomiddag in Wijkcentrum West. De bingomolen zal van 14.00 tot 16.00 uur draaien in het wijkgebouw aan de Boksdoornstraat 80 in Ridderkerk-West. Er worden acht rondes gespeeld, waarmee in totaal zestien prijzen worden verdeeld. Een bingoplankje kost € 4. Bij het eerste plankje ontvangen de deelnemers een kopje koffie of thee.