Slopen voor nieuwbouw

.Wooncompas heeft bij de gemeente een plan ingediend voor de sloop van 182 huurwoningen, waarvoor 300 tot 350 woningen voor in de plaats kunnen komen. De sloopvoornemens zijn er voor verouderde sociale huurwoningen aan de Retiefstraat, De Wetstraat, De la Reijstraat en de Maaslaan. Er voor in de plaats wil Wooncompas complexen bouwen van drie tot zeven verdiepingen. Er zullen minimaal 182 sociale huurwoningen terugkomen. De overige woningen zijn een mix tussen sociale huurwoningen, middenhuur en (bereikbare) koop.

Overvaller krijgt acht jaar gevangenis

Een 21-jarige man uit Ridderkerk is veroordeeld tot een gevangenisstraf van acht jaar. Hij behoorde tot een groep van acht verdachten die in wisselende samenstelling overvallen pleegden in onder meer Dordrecht, Hendrik-Ido-Ambacht, Krimpen aan den IJssel, Ridderkerk, Rotterdam en Rockanje. Ze hadden het vooral voorzien op sieraden en dure horloges.
Leden van de groep waren betrokken bij de overvallen op René van der Gijp in Dordt en Nikkie de Jager in Uden. Drie van de rovers overvielen in 2020 in Ridderkerk een man in de parkeergarage onder zijn appartementencomplex. De gemaskerde overvallers dwongen hem op zijn buik te gaan liggen en dreigden met een vuurwapen. Ze dwongen hun slachtoffer om zijn Rolex-horloge (waarde ca. 70.-000 euro) af te geven.

De 21-jarige Ridderkerker is volgens de rechter betrokken geweest bij de (mislukte) overval op René van der Gijp. Volgens zijn telefoongegevens was hij op het moment van de overval in de buurt. Ook werden in zijn telefoon notities over horloges, adressen en kentekens gevonden.

De groep bestond uit vier Rotterdammers en vier Ridderkerkers in de leeftijd van 21 t/m 33 jaar. De andere verdachten hebben celstraffen gekregen van zeven jaar, vijfenhalf jaar, vier jaar (2x), drie jaar, tweeënhalf en een jaar.