Jaco Beuzekom en Ben van Kwawegen met hun diploma's
Jaco Beuzekom en Ben van Kwawegen met hun diploma's Foto:

Stijlvol examen aikido

Jaco Beuzekom en Ben van Kwawegen van de Ridderkerkse aikodovereniging Zonzinkan hebben op 13 juli hun beste technieken laten zien voor al degenen, die hen het van harte gunden. Jaco is geslaagd voor zijn vijfde kyu examen en Ben is geslaagd voor zijn vierde kyu examen.
Spontaan werd er geklapt voor hun mooie examendemonstraties. Zij hadden er ook echt hard voor getraind. En daardoor konden ze heel mooie oefeningen laten zien met heel veel ki en prachtig uitgevoerde technieken.

Volledig in kracht
Aikido is een van de meest vredelievende verdedigingsporten, die er is. “Het leert je om volledig te voelen en te laten zien om in je kracht te gaan staan. In je kracht staan is met je aandacht naar binnen gaan naar je buik. Hierdoor gaat je energie stromen. Je bent dan volledig in het hier en nu aanwezig” stellen de trainers van Zonzinkan.
Degenen die dit ook willen leren kunnen inlichtingen inwinnen via: www.zonzinkan.nl. Of langs komen bij de Japanse yoga op de woensdagavond vanaf 19.00 uur. Deze vorm sluit aan bij de principes van loslaten en innerlijk voelen.
Aikido is op de woensdagavond vanaf 20.00 uur en de donderdagavond vanaf 19.30 uur en op de zondagmorgen vanaf 9.30 uur en de maandagavond om 19.30 uur. Al deze trainingen zijn in de gymzaal aan de Platanenstraat 6 in Ridderkerk-West. Voor meer informatie: 0180-417135 of 06 4009 9030.