Snelladers van Tesla

Me ingang van vrijdag 15 juli is het Superchargerstation in Ridderkerk open. De Superchargers bieden een maximaal laadvermogen tot 250 kW. In een optimale situatie kan een Tesla in 5 minuten tot 130 km actieradius bijladen. De locatie is uitgerust met 24 Superchargers (CCS) en bevindt zich bij het Van der Valk hotel Ridderkerk aan de Krommeweg 1. Ook niet-Tesla’s kunnen hier snelladen. De locatie is direct gelegen aan de A15 en A16 en ondersteunt reizigers naar het oosten en richting Amsterdam en Antwerpen. De snelladers kunnen ook gebruikt worden voor elektrische auto’s van andere merken.

Koffieochtend in Ichthuskerk

Op donderdag 28 juli is er een koffieochtend in de Ichthuskerk in Ridderkerk-Drievliet. Voor deze ontmoetingsochtend staan de deuren van de kerk aan het Vlietplein 2 open van 10.00 tot 11.30 uur. Iedereen is welkom.

Blauwalg in Oosterpark

Vanwege de aanwezigheid van blauwalgen wordt het zwemmen in de vijver van het Oosterpark in Ridderkerk ontraden. Wie er nu in het water duikt loopt grote kans op huidirritatie en maag/darmklachten. Het wordt daarom vooral afgeraden om kinderen in dit water te laten. Ook honden kunnen er ziek van worden. Om hiervoor te waarschuwen zijn er borden geplaatst die het zwemmen afraden. Het water van het Oostpark behoort tot de vier zwemwateren in Ridderkerk, waar regelmatig controles van de waterkwaliteit plaatsvinden. Er wordt daarbij gekeken naar de aanwezigheid van blauwwier en ongezonde bacteriën.
Het water bij De Woude, Wevershoek en de surfbocht van De Waal is in orde bevonden.