De prijzentafel zal weer rijk gevuld zijn

Vier vismiddagen met veel prijzen

RIDDERKERK - Traditiegetrouw in de vierde week van de zomervakantie zijn er viswedstrijden voor de Ridderkerkse jeugd. De werkgroep Viswedstrijden van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) organiseert op de eerste vier dagen van augustus vismiddagen voor jongens en meisjes onder de vijftien jaar.

Er gaat gevist worden op dezelfde locaties als vorig jaar. Op maandag 1 augustus is de eerste hengelstrijd bij de vijver aan de Baden Powellstraat (naast het Scoutinggebouw) in Slikkerveer. Op dinsdagmiddag 2 augustus wordt er gevist aan de Rijnsingel in Bolnes. De derde wedstrijd is op woensdag 3 augustus aan de Rembrandtweg in het centrum van Ridderkerk. Besloten wordt op donderdag 4 augustus bij het water aan de Torenmolen (achter zorgcentrum Reyerheem) in Drievliet. Het staat de jonge vissers vrij om aan één of meerdere middagen mee te doen. Elke middag zijn er bekers te winnen voor de drie beste vissers en mag iedereen die iets vangt iets kiezen van de prijzentafel. Deelname kost net als voorgaande jaren slechts € 1 per middag. Inschrijven kan vanaf 13.00 uur op de visplekken die met groene SER-vlaggen zijn gemarkeerd. De viswedstrijden zijn steeds van 14.00 tot 15.30 uur met aansluitend de prijsuitreiking. Voor de begeleiding van de vismiddagen heeft de werkgroep weer een beroep kunnen doen op ervaren vissers van hengelsportvereniging De Waal. Verschillende sponsor, waaronder Reptifarm, zorgen voor het vullen van de prijzentafel. De gegraveerde plaatjes op de bekers zijn verzorgd door Marco Haitsma. De organisatie adviseert kinderen die kans willen maken om te vissen met kleine haakjes en kleine dobbers.