Rijsoord won vorig jaar de wisselbeker
Rijsoord won vorig jaar de wisselbeker Foto:

Ridderkerk Toernooi bij RVVH

Over enkele weken zal er weer gestreden gaan worden om het voetbalkampioenschap van Ridderkerk. De wedstrijden zijn dit jaar op het van RVVH  aan de Sportlaan. De kampioen van Ridderkerk plaatst een jaar lang de felbegeerde “Jacques van der Linden wisselbokaal” in de prijzenkast.
In overleg met de familie van Jacques van der Linden heeft R.V.V.H. besloten om deze editie de prachtige wisselbokaal eenmalig van een extra titel te voorzien, t.w. de “Arie van Wingerden Wisselbokaal”. Dit als blijk van waardering en respect voor zijn inzet, niet alleen als oud voorzitter van v.v. Rijsoord, maar zeer zeker ook voor het algehele Ridderkerks amateur voetbal.
De eerste wedstrijd brengt op dinsdagavond 16 augustus om 19.30 uur vv Rijsoord en sv Slikkerveer aan de aftrap. Op woensdag 17 augustus sv Bolnes vanaf 19.30 uur tegen gastheer RVVH. De winnaars van deze wedstrijden spelen op zaterdag 20 augustus om 14:30 uur tegen elkaar in de finale om het kampioenschap van Ridderkerk. Deze wedstrijd wordt om 12:00 uur voorafgegaan door de kleine finale tussen de verliezers van de wedstrijden op dinsdag- en woensdagavond.

Oud-spelers
Op de finaledag is er eveneens ruimte voor de spelers van weleer om de kunsten nog eens te vertonen. Van 10.00 tot 12. 00 zijn oud elftallen van Slikkerveer, Bolnes, Rijsoord en RVVH enkele onderlinge wedstrijdjes. Daarnaast zijn van 11.00 tot 12. 00 ook de kanjers van het Walking Football Ridderkerk op het sportpark te bewonderen.