INGEZONDEN

Facet op zoek naar vrijwilligers

Regelmatig krijgen inwoners van Ridderkerk te maken met (online) formulieren die ingevuld moeten worden. Niet voor iedereen is dit gemakkelijk, terwijl er wel vaak grote persoonlijke belangen mee gemoeid zijn. Als vrijwilliger help je tijdens het spreekuur van Facet Ridderkerk bewoners met het invullen van formulieren of aanvragen van regelingen. Om het team te versterken, is Facet op zoek naar vrijwilligers die zich willen inzetten voor 4 tot 8 uur per week.

Thuisadministratie
De vrijwilligers van de thuisadministratie van Facet helpen senioren bij het op orde houden van de administratie. Je helpt bij de senioren thuis. Er is plaats in het team van vrijwilligers voor wie zich voor 4 tot 8 uur per maand in wil zetten. De werkzaamheden zijn o.a. het ordenen van papieren en het invullen van formulieren of aanvragen van regelingen voor senioren met een laag inkomen.

Aanmelden
Facet vraagt van de vrijwilliger een goede beheersing van de Nederlandse taal, met minimaal MAVO niveau, die bereid is om korte trainingen te volgen en zijn/haar kennis up to date te houden, die kennis heeft van het lezen en invullen van formulieren en die rustig is en goed kan luisteren en adviseren. Door je in te zetten als vrijwilliger voor de thuisadministratie ben je van betekenis voor senioren van Ridderkerk die ondersteuning nodig hebben. Je maakt deel uit van een team van vrijwilligers die werken in een prettige en informele omgeving.
Heb jij interesse? Bel met de coördinator van het formulierenspreekuur en de thuisadministratie Ilse Schoolenberg via 0180-432350 of 06 1432 7406 of stuur een e-mail naar: Ilse.Schoolenberg@facetridderkerk.nl.

'Koffie met...' Wendy Verhey over hypnose

Op zaterdag 30 juli is er weer een “Koffie met…” ochtend in de bibliotheek van Ridderkerk. Dit keer kan men bij een kopje koffie luisteren naar Wendy Vermeij. Zij zal deze ochtend tot ongeveer 12.00 uur vertellen over “de kracht van hypnose”. Natuurlijk is er gelegenheid voor het stellen van vragen.

“Koffie met…” in de bibliotheek aan het Koningsplein begint om 10.30 uur. De toegang is gratis. Ook niet-leden van de bibliotheek mogen aanschuiven.