'TERUGBLIK' terug online

De geïnteresseerde lezer èn voetballiefhebber heeft de afgelopen periode de rubriek “Terugblik” in de Combinatie natuurlijk gemist. Getuige de reacties van trouwe lezers, die hun teleurstelling uitspraken, dat de wekelijkse column van Henk Sterkenburg, waar reikhalzend naar werd uitgekeken, niet meer te vinden was in ons blad.

Naar Oud Ridderkerk
De treurnis hierover is voorbij, want vanaf 1 augustus is Henk met zijn verhalen èn foto’s terug in een compleet nieuwe omgeving voor hem. Op de website van de Oudheidkamer (www.oudridderkerk.nl) zullen vanaf 1 augustus die mensen weer terecht kunnen, die hun hart ophaalden aan tijden van weleer.

Elke week artikel
Alle Ridderkerkse voetbalverenigingen zullen op de site van Oud Ridderkerk de revue gaan passeren. Op maandag heeft men een foto van vv. Bolnes met daarbij een pakkend onderschrift. Op dinsdag gaat de aandacht uit naar het roemrijke verleden van vv. Rijsoord. De woensdag evenzeer naar de historie van s. Slikkerveer en elke donderdag staat RVVH in het zonnetje. Terwijl elke vrijdag een uitgebreider artikel uit de Combinatie van vroeger tijden met originele krantenfoto zal verschijnen.
Na het weekeinde zijn dan weer nieuwe zaken te zien. En wanneer men dan toch dagelijks dit thuis bijhoudt, is het voor de bezoekers zeker een ontdekking om te zien wat deze site naast het nieuws van Henk allemaal te bieden heeft.

LEZERS SCHRIJVEN

Klachtenmenu
Als je een klacht over je eigen woon- en of leefomgeving hebt kun je via een menu op de site van deze gemeente je klacht kwijt.
Dit lijkt een goed initiatief. Maar of er iets aan gedaan wordt, of deze klacht zelfs maar gelezen wordt blijft in het duister verscholen. Je hoort of leest er vervolgens niets meer van. Ook het bijbehorende kaartje geeft verder geen inzicht. Ook vragen blijven vragen.
Ik krijg zo toch heel sterk het gevoel dat dit de gekozen manier is om van het gezeur af te zijn.

Y. Somers