Er gaat drie dagen gesprongen worden bij Reyerparc
Er gaat drie dagen gesprongen worden bij Reyerparc Foto: ANDRE STELLMACHER

Jumping Reyerparc met GP-wedstrijd

Bij Reyerparc in Ridderkerk is komend weekend een driedaagse springwedstrijd. Het is de eerste editie van Jumping Reyerparc Ridderkerk, een nationale wedstrijd met internationale allure. Meer dan 700 springruiters en paarden uit binnen- en buitenland zullen deelnemen in verschillende categorieën.
Het is het eerste landelijke springevenement dat georganiseerd wordt door de Stichting Sportbeoefening Reyerparc. Speciaal voor deze wedstrijden is een losrijpiste aangelegd door V&R Equestrian Footings B.V. Na de wedstrijden op vrijdag en zaterdag in de lagere categorieën is op zondag de Grote Prijs van Reyerparc. Deze wedstrijd is voor categorie 1.40. De ruiters en amazones gaan vanaf 15.00 uur over de hindernissen van 140 cm heen.

Gratis toegang
Het ruiterfeest begint vrijdag 29 juli om 8.30 uur met de wedstrijd voor klasse BB. Aansluitend komen combinaties in de piste in de klasse L, M, Z en B. Ook op zaterdag 30 juli wordt er gesprongen vanaf 8.30 uur. Als eersten in actie komen ruim 80 deelnemers in de klasse L met een springhoogte van 110 cm. Daarna is de beurt aan meer dan 90 combinaties in klasse M, waarvoor de oxers op 120 cm liggen. Ook voor de klasse Z en B zijn er deze middag wedstrijden. Op zondag 30 juli beginnen de wedstrijden om 8.30 uur met rond de zestig deelnemers in klasse B. Aansluitend wordt er gesprongen in klasse M, Z en ZZ. Het slotstuk is de GP 1.40.
Dit evenement is alle dagen gratis toegankelijk. Met tribunes, een terras, eettentjes en een prachtig parcours zal het heerlijk toeven zijn bij Reyerparc aan de Kruisweg 1-3.