De hindernis met de naam van Hippisch Centrum Ridderkerk
De hindernis met de naam van Hippisch Centrum Ridderkerk Foto:

Onder de indruk van Jumping Reyerparc

De organisatie van Jumping Reyerparc Ridderkerk kijkt terug op een geslaagd evenement. De eerste editie van dit driedaagse springconcours had bijna 800 inschrijvingen. Letterlijk uit het hele land en zelfs uit het buitenland kwamen amazones en ruiters naar Ridderkerk. Met wedstrijden in 14 categorieën waren het drie bedrijvige paardendagen in het Reyerpark. Hippisch Centrum Reyerparc was veranderd in een groot ruiterpark met paardentrailers, tijdelijke stallen en een speciaal voor dit evenement aangelegde inrijbaan. De ‘buitenbak' van de manege was veranderd in een prachtig aangekleed parcours, waar parcoursbouwer Jos Brinkman steeds zorgde voor competitieve opbouw voor elke categorie. Mede dankzij het mooie weer werden de wedstrijden bijgewoond door veel toeschouwers. Vooral op zaterdag was het gezellig toeven op het terrein. De belangstelling op zondag bij de finale was minder door wat korte regenbuitjes.
Bezoekers waren onder de indruk van wat voor Jumping Reyerparc was neergezet. Het mocht dan de eerste keer zijn, maar het zag er allemaal heel professioneel uit. Ook wethouder Fleur Stip was onder de indruk. "Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Het zou prachtig zijn als dit een nieuwe traditie voor Ridderkerk wordt” zei de sportwethouder na haar bezoek.
Wat betreft de organisatie komt er in 2023 zeker een vervolg.