Langs bomen van Vredehof

Op zaterdag 20 augustus organiseert Natuurvereniging Eiland IJsselmonde een bomenexcursie op de begraafplaats Vredehof te Ridderkerk. Op de in 1954 geopende begraafplaats is een grote verscheidenheid aan bomen aangeplant. Bomen uit Noord Amerika, maar ook Azië zijn goed vertegenwoordigd. Naast oorspronkelijke soorten staan er heel veel cultivars, die afkomstig zijn van boomkwekers. De bomen op de begraafplaats hebben de tijd gehad om zich goed te kunnen ontwikkelen. Om 14.00 uur start bomengids Aart van Dragt met de rondleiding. De wandeling begint bij de entree aan de Lagendijk 112 in Ridderkerk.

Crea café in Trefpunt Oost

Na de zomervakantie heropent het crea café in Ridderkerk-Oost deuren. Op maandagochtend 29 augustus kan men ervoor binnenlopen tussen 9.30 en 11.30 uur in Trefpunt Oost aan de De Genestetstraat 2.
Bezoekers van het crea café komen met hun eigen project en werken met zelf meegebrachte materialen. Denk aan naaien, speksteen bewerken, haken, borduren, kaarten maken…
In het crea café is er volop ruimte voor creativiteit. Toegang is gratis, consumpties zijn voor eigen rekening. Voor alle verdere informatie kan men terecht bij het Trefpunt of mailen naar: creacafeoost@gmail.com.
Voor meer data van het crea café: www.wiewatwaarridderkerk.nl.