Gezamenlijk naar "Dag van Oost"

Zaterdag 24 september is het zover, de eerste editie van De Dag Van Oost en niet geheel toevallig valt dit samen met Burendag.
De Dag Van Oost heeft zijn oorsprong twee jaar geleden gehad. Binnen Ridderkerk Oost is een groep vrijwilligers die veel voor de wijk doen, vaak achter de schermen, soms ervoor. Denk hierbij aan Linda die veel activiteiten organiseert op Plein Oost, Monique en Allegonda die door het opzetten van De Wavo een begrip zijn in de wijk en het wijkgebouw. Hans, Gerda en andere Hans die met het Wijk Idee Team vele activiteiten in de wijk mogelijk maakt en Ray die als voorzitter van het Wijk Overleg een verbindende factor is.Al snel is het idee gekomen om iets samen te doen: “We hebben twee doelen, namelijk de onderlinge cohesie te vergroten en om alle bewoners van Ridderkerk Oost in het zonnetje te zetten. Dat pas ook mooi samen in de visie van de gemeente.”

Braderie
Een van de activiteiten op de Dag van Oost is een braderie. Er is nog ruimte om een marktkraam te reserveren. Deelname is gratis. Wie ook een plaatsje op de markt wil bezetten kan zijn/haar gegevens achterlaten op: witridderkerkoost@gmail.com. Naast de braderie is er ook een rommelmarkt t en worden er activiteiten voor jong en oud georganiseerd. De dag van Oost is op 24 september van 10.00 tot 16.00 uur ter hoogte van Plein Oost, De Genestetstraat en Trefpunt Oost.

Drukke week voor brandweer

De Ridderkerkse brandweer heeft met het warme weer veel gereden. Zo waren ondersteunde voertuigen actief bij de duinbrand in Ouddorp en moesten de brandweer optreden bij bermbrandjes aan de Rijksstraatweg. Enkele dieren zochten hun heil bij het warme weer in de sloot, maar konden er niet zelfstandig meer uit. De hulpdiensten boden uitkomst. Ook moest de brandweer enkele keren hulpbieden aan de G.G.D. om een patiënt uit de woning te tillen of per ladderwagen te evacueren. Er waren twee reanimatiemeldingen en een gaslucht. Ook werd de kazerne aan de Mijnsherenlaan in Rotterdam her-bezet. Tijdens deze wacht moest de ploeg een vreemde lucht onderzoeken bij een winkel op Zuidplein. Sinds 1 augustus gingen de piepers al 22 keer waarbij ook korpsen uit omliggende gemeenten in Ridderkerk actief waren.