Bloemen voor het echtpaar Boot
Bloemen voor het echtpaar Boot Foto:

Zestig jaar getrouwd

Burgemeester Attema bracht maandagmorgen een wegens vakanties uitgesteld felicitatiebezoek aan het diamanten echtpaar Boot-Westdorp. Hun jawoorden klonken op 18 juli 1962 in Hilligersberg.
De eerste zeven jaar van het huwelijk woonde het paar in Rotterdam aan de Hooglandstraat in het Oude Noorden.

Samen in slijterij
De heer Boot was werkzaam als timmerman, maar koos voor het slijtersvak. Binnen de familie Westdorp waren verschillende leden met bloeiende slijterijen. De vader van de bruid was producent van Coebergh.
Na het behalen van het slijtersvakdiploma had het paar de eerste slijterij op Katendrecht. Alle jaren stonden ze samen in de winkel. Ze werden vanwege hun uitmuntende resultaten door Henkes gekozen voor de nieuwe slijterij in winkelcentrum Keizerswaard in IJsselmonde. Het was voor de keten de eerste slijterij in een winkelcentrum. Het bracht ze ook tot een verhuizing naar de Grote Haven in IJsselmonde. Beiden stonden 29 jaar in de winkel van slijterij “Montilla”, die later een Aguilar en nadien een Gall & Gall werd.
De laatste drie winkeljaren had het echtpaar met de slijterij in winkelcentrum Ridderhof in Ridderkerk. Het paar woonde toen al geruime tijd in Ridderkerk. Ze kozen in 1983 voor een nieuwe woning aan de Forel in Drievliet.