Lopen met trimgroep

De Ridderkerkse trimgroep Top-2000 start op 18 september met het nieuwe seizoen. Deze loopgroep traint alleen in de winterperiode.
Van media april tot begin april zijn de leden wekelijks actief op zondagochtend tussen 9.30 tot 11.00 uur. De groep van ± 75 lopers heeft inmiddels vijf verschillende niveaus. De trimmers zijn wandelaars tot en met marathonlopers, die met hun eigen tempo hun rondjes doen in het Oosterpark en de Gorzen. De kantine van Ridderkerk Rowdies fungeert als clubhuis voor de trimgroep, die in het seizoen van 1999-2000 werd opgericht.
Naast het trimmen op de zondagochtend staan ook dit seizoen enkele speciale lopen op het programma: op 5 november is er een avondloop, op 4 december een Sinterklaasloop, 8 januari een oliebollenloop, 12 maart de Eugenie v.d. Berg-loop en op 26 maar een lenteloop.
Wie ook in groepsverband wil gaan rennen of wandelen is van harte welkom bij Top-2000. Men kan ter kennismaking een keertje meelopen. Voor meer infomatie: www.top-2000trimgroep.nl. Mailen kan naar: trimgroepoosterpark@gmail.com.

Nieuw hoofdveld voor Slikkerveer

Slikkerveer krijgt een nieuw hoofdveld. Het tijdstip van de vervanging van het eerste veld is wel ongelukkig, want er wordt aan gewerkt vanaf 7 september tot begin oktober.
Bij het begin van het nieuwe seizoen zal het puzzelen zijn voor de club op het Reijerpark. De velden 3 en 4 zijn nog in ruste en mogen daarom tot en met 10 september niet gebruikt worden. Het betekent dat Slikkerveer in de tweede week van september de beschikking heeft over slechts één veld voor de trainingen en wedstrijden van de senioren en jeugd. Het bestuur probeert een en ander te bespoedigen om zo snel mogelijk uit de problemen te zijn.