KWF zonder collectebus

Als eerste goede doel in Nederland maakt KWF de overstap naar een 100% digitale collecte. Dit betekent dat de collectebus wordt vervangen door een collectebord met een QR code.
Van 4 t/m 10 september is de collecteweek en ook in Ridderkerk lopen de collectanten dan langs de deuren met een collectebord. Er kan dan eenvoudig zonder contact geld een gift worden gedaan.
Doordat er een tekort is aan wijkhoofden zijn niet alle collectanten dit jaar benaderd. Deze collectanten kunnen zich melden bij: kwf.nl/wordtcollectant.

Artikelen voor Voedselbank

In samenwerking met de Hervormde Boezemkerk zamelt de Protestantse gemeente Bolnes op zaterdag 3 september weer producten in voor de Voedselbank Ridderkerk.
Deze maandelijkse inzameling is dit keer voor met name jam, pindakaas, hagelslag, thee en limonadesiroop. Ook was- en schoonmaakmiddelen zijn welkom.
De artikelen voor de Voedselbank kunnen zaterdagochtend tussen 10.00 en 11.00 uur worden afgegeven bij de kerk aan de Pretoriusstraat 56.

Wim Daniëls als taalkok

Wim Daniëls brengt op donderdag 8 september zijn theatershow “Koken met Taal” in Ridderkerk. De schrijver en taalkenner presenteert zich in deze voorstelling als taalkok, die zijn publiek trakteert op de lekkerste taalgerechten. De voorstelling begint om 20.30 uur in de theaterzaal aan het Koningsplein 2. De entree is gratis. Wie erbij wil zijn moet zich wel vooraf aanmelden bij de bibliotheek in Ridderkerk. Bibliotheek AanZet organiseert deze avond in het kader van de Taalweek.