Arie de Wit leest op 3 september voor in de bibliotheek
Arie de Wit leest op 3 september voor in de bibliotheek Foto:

BOLNES

Zwerfvuil te lijf
Op zaterdag 3 september wordt de maandelijkse milieuactie in Bolnes weer opgepakt. Na de vakantiestop gaan vrijwilligers tussen 9.00 en 12.00 uur het zwerfvuil in de wijk te lijf. Iedereen kan meedoen aan deze opruimactie. Vuilniszakken en grijpers zijn af te halen bij het “Bolwerk” van de Buurtpreventie aan de De La Reijstraat. Jong en oud zijn welkom.

Internationale dienst
Op zondag 4 september is er een internationale samenkomst in de Boezemkerk. De aanvang is 16.00 uur. Vanaf 15.30 uur staan de kerkdeuren aan de Pretoriussraat 2 open. De samenkomst is gericht op anderstaligen. Er wordt gezorgd voor vertalingen in het Engels, Arabisch, Farsi en Oekraïens. Spreker is Ron Hofland. Na afloop is er gelegenheid voor ontmoeting, er zijn broodjes, koffie, thee en fris. Voor kinderen tot twaalf jaar is er een apart programma. Voor de allerkleinsten is er een crèche. ledereen is bij deze samenkomst van harte welkom. Wie de organisatie van de samenkomsten wil ondersteunen kan een gift overmaken op banknummer NL77RABO 0340 3907 78 t.n.v. Diaconie Herv. Gemeente Ridderkerk. Iedereen is van harte welkom!

DRIEVLIET

Koffieochtend
Op donderdag 8 september is er een koffieochtend in de Ichthuskerk op het Vlietplein. Veel ouderen en alleenstaanden bezoeken deze veertiendaagse ontmoetingsochtend. Tussen 10.00 en 11.30 uur kan men bijpraten en nieuwe contacten opdoen.

Klaverjassen in De Fuik
In wijkcentrum De Fuik start op 15 september een nieuw seizoen met de klaverjascompetitie. Tot eind april wordt er om de twee weken geklaverjast vanaf 19.30 uur. De serie wordt onderbroken met een kerst- en paasklaverjasavond, die niet voor het klassement tellen.
Per avond worden drie rondjes van zestien beurten gespeeld. Voor iedere ronde wordt geloot met wie en tegen wie men speelt. De punten van de competitie worden opgeteld over maximaal tien rondes. Voor wie meer heeft meegedaan vervallen de laagste ronden. Meedoen kost € 3 per avond. Iedereen die mee wil doen of eerst de kat uit de boom wil kijken (er zijn geen verplichtingen) is op 15 september van harte welkom in het wijkcentrum aan de Voorn 10.

RIDDERKERK

Voorlezen voor volwassenen
Op zaterdag 3 september is er voorlezen voor volwassenen in de bibliotheek van Ridderkerk. Arie de Wit zal van 14.00 tot 15.00 uur verhalen lezen voor iedereen vanaf 18 jaar. Arie de Wit kan ook boeiend over de boeken vertellen en gaat graag over de verhalen in gesprek. De toegang is gratis.

Bomenwandeling in centrum
Op zaterdag 3 september organiseert Natuurvereniging Eiland IJsselmonde een excursie in de het oude centrum van Ridderkerk. Er wordt gelopen langs enkele gedenkbomen: drie generaties koninklijke bomen, een drietal eeuwenoude bomen en een ‘ verborgen’ centrumpark. Ook zal er een toelichting worden geven op enkele historische plaatsen over dit wonderschone stukje Ridderkerk. Gids Aart van Dragt start om 11.00 uur op het Koningsplein voor het gemeentehuis. Aan de excursie zijn geen kosten verbonden. Opgeven is niet nodig.

Jonge vogels bij Witroka
Op zaterdag 3 september is er bij vogelvereniging Witroka een jonge vogeldag. De nieuwe generatie van de vogelkwekers is van 9.00 tot 15.00 uur te zien in het clubgebouw aan de Westmolendijk 99. Belangstellenden zijn van harte welkom.

Jeugdvoorstelling
Bibliotheek AanZet presenteert op donderdag 8 september de jeugdvoorstelling “De Wolkenfabriek”. In een decor van een levensgroot pop-up book wordt het verhaal verteld van Willy, de wolkenmaker, die samen me Wally, de weerkip, voor de wolken in de lucht zorgt. Deze voorstelling in de zaal aan het Koningsplein 2 is geschikt voor kinderen vanaf vier jaar. De opvoering begint om 14.30 uur. Toegang is gratis. Wel moet men vooraf aanmelden bij de bibliotheek.

Breimiddag in West
Op vrijdag 9 september is er een breimiddag in Wijkcentrum West. Wie gezellig mee wil breien is van 13.30 tot 15.30 uur van harte welkom. Meedoen kost € 3, inclusief koffie en wat lekkers. Vooraf aanmelden is niet nodig.
Momenteel is er een klein clubje dames dat wekelijks komt breien. Het zou leuk zijn als hier wat uitbreiding van mannen en vrouwen bij komt. Men kan ook langskomen zonder te handwerken.
In het wijkcentrum aan de Boksdoornstraat 80 is er elke vrijdag een gezellige middag met een wisselend thema. Voor meer informatie over deze activiteiten die door Facet Ridderkerk georganiseerd worden kan men contact opnemen met Jacqueline Revier, sociaal werker ouderen, via 0180-432350 of jacqueline.revier@facetridderkerk.nl.
SLIKKERVEER

Koffieochtend in ‘t Visnet
Donderdag 8 september is De maandelijkse koffieochtend voor de buurt in ’t Visnet. Iedereen die het leuk vindt om mensen te ontmoeten, zin heeft in een gezellig praatje met een kopje koffie of thee is van harte welkom. De deur aan de Graaf Lodewijkstraat 25 staat voor open van 10.00 uur tot 11.30 uur.

Intuïtief Schilderen
Op 14 september organiseert Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer een workshop “ Intuïtief Schilderen”. Voor deelname is geen ervaring of creatief talent vereist. “Je schildert vanuit je gevoel en laat het denken even los, wat heel ontspannen en meditatief werkt. Niets moet alles mag” wordt benadrukt. Door met acrylverf en willekeurige vormen die spontaan opkomen te spelen ontstaat vanzelf een leuk en persoonlijk schilderij. Door aan het eind van de workshop hiernaar te kijken, zijn voor jezelf vaak verassend herkenbare dingen te zien.

De workshop is van 19.30 tot 21.30 uur. Deelname € 17,50, inclusief alle materiaal.

Aanmelden kan via: info@sws-slikkerveer.nl