Terug naar de tijd van Club PopArt

’Back to the Sixties’ van Ridderkerk

RIDDERKERK - Oude tijden herleven op 25 september in Ridderkerk. Die middag kan men terug naar de sixties, de tijd van de vetkuiven, Puch en Tomos, Batavus buikschuivers, petticoats, suikerspinkapsels, Brigitte Bardot sjaaltjes en ga zo maar door.

Wie herinnert zich niet het bioscoopje pikken op zondagmiddag bij Sint Jjoris (na de jongens- en meidenmarkt op het dorp), café de Stofwolk, dansles bij ome Jaap v/d Graaf, frietje eten bij Aai Patat in Bolnes, zwemmen bij het Slikkerveers-pontje aan de Noordkade? Wie vindt het niet leuk vinden om weer eens wat ‘oude’ bekenden te ontmoeten? Hoe is het met haar, hoe heet die ook alweer, ken je die nog, hoor je nog wel eens iets van, ik had je nooit herkend, wat leuk om je weer eens te zien? Dat soort gesprekken zijn natuurlijk dan aan de orde.

Bandjes van toen
Ook muzikaal waren het in de sixties toptijden. Denk maar aan de PopArt optredens van grote Nederlandse bands in de Electrozaal zoals The Free, The Swinging Soul Machine, TeeSet, The Motions, Living’ Blues, The Golden Earing, etc. Maar ook in ons eigen Ridderkerk (en omstreken) zijn toen vele bandjes ontstaan. Zowel Indo-rockers als Hollandse jongens vermaakten de plaatselijke jeugd op fanclubavonden. Denk hierbij aan namen als Andy & The Strangers, The Spiders, The Playing Strings, The String Stars, The Triffits, The Jumping Dynamites (met Leen Huijzer), The Swallows, The Melody Makers, The Clouds, Evening Glow en wellicht nog meer. De muzikanten kenden elkaar eigenlijk allemaal en regelmatig vielen ze voor elkaar in.

Het is gelukt om nog zeven muzikanten van weleer te vinden die met jullie terug in de tijd gaan. Deze muzikanten uit de zestiger en zeventiger jaren zaten (bijna) allemaal in Ridderkerkse bandjes. Ze noemen zich voor deze gelegenheid The Sixties Seven Band en bestaan uit: Bas den Otter (drums), Rieks Zuiderbaan (basgitaar), Simon Dekker (gitaar), Paul Matthijssen (gitaar), Jan van der Spoel (percussie), Jan Huijgers (keyboard) en Deddy Basuijn (zang). Ook heeft de bekende The Lapré Band uit Ridderkerk hun medewerking toegezegd. Kortom een feest en een middag om niet te missen.

De reünie vindt plaats op zondagmiddag 25 september van 14.00 tot 18.30 uur in de zaal van De Loods aan de P.C. Hooftstraat 4a. De entree is 3,50 euro. Helaas is het aantal kaarten beperkt tot 200 en het is maar de vraag of er nog kaartjes beschikbaar zijn. Kaarten zijn te koop bij De Loods aan de P.C. Hooftstraat 4a.