Chesron en Juraima Richardson brengen "Het onwankelbare woord" voor radio en tv
Chesron en Juraima Richardson brengen "Het onwankelbare woord" voor radio en tv Foto:

RIDDERKERK

Vogelbeurs
Op zaterdag 10 september is er een vogelbeurs bij vogelvereniging Witroka. In het clubgebouw aan de Middenmolendijk 99 kan men deze morgen terecht voor verschillende zaden en allerhande vogelbenodigdheden. De verkoop is van 9.00 tot 12.00 uur.

Alzheimercafé
Op maandag 12 september is er weer een Alzheimercafé in Wijkcentrum West. Spreker is dit keer Mireille Hollemans, die het zal hebben over “Parkinson en Dementie”. Mensen met de ziekte van Parkinson hebben een aanzienlijke kans dat ze ook dementie krijgen. Bij sommige mensen met Parkinson lijkt het verloop van de dementie op die Alzheimer. Iedereen die hier meer over wil horen of wil meepraten is van harte welkom. De deur aan de Boksdoornstraat 80 staat vanaf 19.00 uur open. Het programma is van 19.30 tot ± 21.15. De toegang is gratis. Vooraf aanmelden is niet nodig.

Kledingverkoop
De kledingwinkel van Bij Bosshardt Ridderkerk is deze week weer open gegaan met een heel nieuwe collectie. Ook zijn de winkeluren uitgebreid. Er kan nu ook elke woensdagmorgen tweedehands kleding gekocht worden tussen 10.00 en 12.00 uur. De andere openingstijden van de winkel zijn maandag van 13.00 tot 16.00 uur, donderdag van 13.00 tot 16.00 uur en vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur. Bij Bosshardt is te vinden aan de Burgemeester van der Wayfortstraat 32.

Workshop bloemschikken
In Trefpunt Oost is op dinsdag 27 september een workshop bloemschikken. Deze workshop is voor het maken van een mooi herfststuk. Men kan ’s middags of ’s deelnemen. De middagsessie start om 13.30 uur. ’s Avonds begint het bloemschikken om 19.00 uur. Men wordt verzocht om een kwartier voor aanvang aanwezig te zijn. Deelname kost € 17,50. Aanmelden kan tot 20 september bij Cokkie v.d. Berg van Het Bloemstuk via 06 1900 4867. Het aantal plekken is beperkt.

Het onwankelbare woord nu ook via TV Ridderkerk
Sinds vorig jaar december is het programma ‘Het onwankelbare woord’ van House of Worship Hulanda te beluisteren via Radio Ridderkerk. Vanaf zondag 11 september zendt TV Ridderkerk ‘Het onwankelbare woord’ wekelijks uit om 11.00 uur. De voorgangers van House of Worship Hulanda, Chesron en Juraima Richardson, zijn ervan overtuigd dat dit tv-programma tot zegen zal zijn voor iedere kijker.

Filmhuis met Parasite
Filmhuis Ridderkerk presenteert op vrijdag 23 september de succesvolle film “Parasite”. Deze zwarte komedie gaat over armoede in Zuid-Korea. Gevolgd wordt de werkloze Ki-toek en zijn gezin, die in een krappe woning een arm bestaan leiden. Ze raken gefascineerd door de rijke familie Park en zien mogelijkheden om van hun luxueuze bestaan te profiteren. De film kreeg in 2020 vier Oscars, waaronder die van beste film en beste internationale film.
De vertoning in de Hofzaal aan het Koningsplein 2 begint om 19.30 uur. Kaarten kosten € 7 en zijn verkrijgbaar bij de Bibliotheek AanZet in Ridderkerk en online: www.debibliotheekaanzet.nl

SLIKKERVEER

Rommelmarkt
Op zaterdag 10 september is de jaarlijkse rommelmarkt van de Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer. De kramen worden weer opgebouwd bij WVC Slikkerveer en een gedeelte van de Reijerweg. De koopjesjagers zijn welkom van 9.00 tot 16.00 uur.

Blokfluitles bij Harmonie
De Brede School Ridderkerk en muziekvereniging Harmonie Slikkerveer organiseren in september en oktober blokfluitlessen voor kinderen uit de groepen 5 t/m 8. Op donderdag 15 september is de eerste les in het gebouw van de Harmonie. Op het programma staan zeven lessen, steeds van 15.30 tot 16.15 uur. Deelname kost € 5. Er is plaats voor maximaal 20 kinderen. Aanmelden kan via de website van de Brede School: https://bredeschool.facetridderkerk.nl.

DRIEVLIET

DanceMix voor 8 tot 12 jaar
In samenwerking met de Brede School heeft Wijkvereniging Drievliet-'t Zand een danscursus voor kinderen van 8 tot 12 jaar geprogrammeerd. Bij deze “DanceMix” komen meerdere stijlen in een les voorbij, waaronder hiphop, streetdance, zumba en aerobics. Ook is er aandacht voor TikTok Choreo. De lessen zijn van 16.40 tot 17.15 uur op woensdagmiddag in wijkcentrum De Fuik aan de Voorn 10. Op 14, 21 en 28 september zijn er testlessen. Bij voldoende deelnemers gaat de cursus door. Voor meer informatie en aanmelding: https://bredeschool.facetridderkerk.nl.

BOLNES

Wekelijks bingo
Vanaf 6 september is er elke eerste dinsdag van de maand bingo in de zaal van de Protestantse gemeente aan de Pretoriusstraat 56 te Bolnes. De bingomolen draait maandelijks vanaf 19.30 uur. De zaal is open om 18.45 uur. Er worden 20 rondes gespeeld met mooie prijzen. Boekjes zijn verkrijgbaar vanaf € 25. Reserveren is verplicht i.v.m. beperkt aantal plaatsen. Voor aanmeldingen en informatie kunt men bellen naar 06-13418702.

OOSTENDAM

Actiemarkt op 1 oktober
Op zaterdag 1 oktober wordt er weer een actiemarkt gehouden in Oostendam. De kramen worden dan opgebouwd in en rondom de Immanuelkapel. De opbrengst is bestemd voor de stichting Hoop voor Kinderen. Voor de rommelmarkt kan men nog bruikbare spullen gebruiken. Alles wat nog goed verkoopbaar is kan bij de kerk aan de Pruimendijk 99 afgegeven worden op donderdag 29 september vanaf 19.00 uur en vrijdag 30 september vanaf 10.00 uur. Voor grote meubels is geen plaats. Voor de boekenkraam is men op zoek naar tweedehands boeken. Men kan nu al thuis in de kast kijken naar boeken die men wil ruimen. Het inleveren kan eveneens op 29 en 30 september.