Fittest voor ouderen

Ouderen in Ridderkerk kunnen weer hun fitheid meten. Facet Ridderkerk organiseert vrijdag 23 september de jaarlijkse Fittest in sporthal De Fakkel. De gratis Fittest is dit jaar bedoeld voor inwoners uit de wijken Drievliet, Oostendam, Rijsoord en Bolnes in de leeftijdscategorie van 65 t/m 75 jaar. Wie mee wil doen moet zich wel aanmelden.
Tijdens deze dag krijgen de deelnemers een algehele gezondheidscheck. Men wordt getest op bloeddruk, lengte, gewicht, oog-handcoördinatie, reactietijd, kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen enz. Ook is er een arts aanwezig voor als men specifieke vragen heeft. Alle resultaten worden ter plekke verwerkt en de testuitslag wordt besproken. Enkele adviseurs bespreken met wat de beste en de leukste manier is om gezonder te leven.

Beweegmarkt
Aansluitend aan de Fittest kunnen de bezoekers kennismaken met verschillende Ridderkerkse sport- en beweegaanbieders, die specifiek een aanbod voor ouderen hebben. In sporthal De Fakkel presenteren sportclubs, fitnesscentra en zorgaanbieders hun programma. Deze beweegmarkt is vrij toegankelijk. Ook wie niet deelneemt aan de Fittest, kan zich bij de verschillende aanbieders informeren over de mogelijkheden.

Uitnodiging
Afgelopen weken heeft iedereen die in aanmerking komt voor deze algehele gezondheidscheck een uitnodigingsbrief met antwoordkaart ontvangen. De antwoordkaart kan gratis opgestuurd worden naar Facet Ridderkerk. Daarna wordt iedereen ingedeeld en ontvangt men een bevestigingsbrief. Heeft u de antwoordkaart nog niet ingestuurd? Dit kan tot vrijdag 9 september. Voor vragen of meer informatie kunt u terecht bij Jesper Lagendijk via 0180 – 432 350 of per mail: jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl..

Clubsupport van Rabobank

Leden van de Rabobank kunnen weer stemmen voor de Rabo Clubsupport Actie 2022. De Rabobank IJsselmonde-Drechtsteden steunt met deze actie organisaties en clubs in haar werkgebied. De verdeling van de gelden wordt bepaald door het aantal stemmen dat per organisatie wordt uitgebracht. Elk lid van de bank mag maximaal drie stemmen uitbrengen op een vereniging of stichting. Men mag drie keer stemmen op één partij, maar spreiden over meerdere clubs kan ook. Er kan worden gestemd tussen 5 september en 27 september.
Klanten van de Rabobank kunnen stemmen via de Rabo App of via de site: www.rabo-clubsupport.nl/ijsselmonde.