Nieuw politiebureau op Barendrechtse bodem

De politie-eenheid Rotterdam heeft een plan gemaakt om aan de Dierensteinweg in Barendrecht, net over de gemeentegrens met Ridderkerk, een nieuw bureau voor het basisteam Oude Maas te bouwen. Dat heeft de politie-eenheid Rotterdam in een brief aan de burgemeesters van Ridderkerk, Barendrecht en Albrandswaard laten weten.
Verhuizing van het basisteam zal sluiting van het politiebureau in Ridderkerk betekenen. Het bureau aan de Kievitsweg werd in 2016 nog grondig verbouwd om de politie Oude Maas te kunnen huisvesten.

Politiepost
De bedoeling is dat de politie voor inwoners van Ridderkerk makkelijk bereikbaar en vindbaar blijft. De politie is van plan om in de gemeente minimaal één politiepost in te richten, op een centrale plek in Ridderkerk en het liefst gecombineerd met de werkplek van de gemeentelijke boa’s.

(vervolg op pagina 5: Nieuw politiebureau is centraal in werkgebied)