Acht teams gaan roeien op de Waal
Acht teams gaan roeien op de Waal Foto:

Acht roeiteams gaan racen met sloepen

Tot nu toe hebben zich acht teams ingeschreven voor de roeiwedstrijd, die op zaterdag 17 september wordt gehouden op de Waal in Rijsoord. Rotary Ridderkerk organiseert dit evenement ten bate van de Stichting Help Eens Een Handje. De teams dragen met hun inschrijfgelden bij aan dit goede doel.
Ridderkerkse politici stappen bij elkaar in de boot onder de teamnaam In het zelfde schuitje. Personeel van Hubbs, Transstolk en Twinsign vormt team Veranda. Nedsoft BV vult een boot, evenals transportbedrijf G. van der Heijden & Zn. Verder worden de roeispanen ter hand genomen door een ploegen van Energica, Van Dust (Krimpen a/d IJssel), Bahlman en de familie Berkhout.

Sprintraces
Steeds wordt er met twee sloepen tegelijk geracet. Alle teams kunnen zo een tijd neerzetten met de “de Forel” en “t Dappertje”. Start en finish zijn ter hoogte van het terras van Ross Lovell. Alle wedstrijden gaan over één zeemijl (1852 meter), wat door roeiers ook wel een sprintrace wordt genoemd. Het keerpunt ligt nabij Strevelszicht.
Voor het klassement worden beide tijden van de teams opgesteld. Bij een gelijk totaal moeten de deze teams nog een keer tegen elkaar in actie komen. De wedstrijden vinden plaats tussen 13.00 en 16.30 uur.