Jan Waaijer in Slikkerveer

Oudburgemeester Jan Waaijer is op woensdag 28 september even terug in Ridderkerk. Hij is als spreker uitgenodigd bij een bijeenkomst van de PCOB in Slikkerveer. Waaijer zal deze middag vertellen over zijn werk als burgemeester en bestuurder. Hij was burgemeester van Ridderkerk van 1994 tot 2004. De bijeenkomst is van 14.00 tot 16.00 uur in de Christus is Koningkerk bij het Dillenburgplein. Alle belangstellenden van 55 jaar en ouder zijn van harte welkom.

Open dag bij fietsenbank

Zaterdag 24 september is het open dag bij de Fietsenbank en Speelgoedbank in de Huishoudschool aan de Koninginneweg 150. De projecten van de Stichting Beter van Elkaar moeten gaan verhuizen vanwege de naderende renovatie van het pand. Veel Ridderkerkers kennen het gebouw en dit is de laatste activiteit op deze locatie. Er worden vrijwilligers nodig voor deze dag. Wie wil helpen kan een bericht sturen naar 06 4438 2705.

Raskatten verwaarloosd

Dierenopvangcentrum Spijkenisse trekt aan de bel over mogelijk een kattenliefhebber in Ridderkerk, die zijn/haar katten verwaarloosd.
Aanleiding is het binnenbrengen van een verwaarloosde raskat op 4 september, die niet meer te redden bleek. Het dier was aangetroffen op de Ringdijk in Ridderkerk en bleek een niet geregistreerde (buitenlandse) chip te hebben. Dat was vaker het geval bij katten, die de afgelopen twee jaar naar het opvangcentrum werden gebracht. Zeven keer waren dat raskatten (Britse korthaar, bengaal of Perzische kat), die een buitenlandse chip hadden. Ze werden gevonden op de Bernard Zweerstraat, Gieterijstraat en Vechtstraat. "De eigenaar van deze katten heeft duidelijk hulp nodig, om nog maar te zwijgen van de dieren. Er moet toch iemand zijn die hier meer over heeft” aldus de oproep van de opvang om dit opgelost te krijgen.