EHBO-les in Ridderkerk

EHBO-vereniging Ridderkerk geeft al meer dan 80 jaar EHBO-cursussen. Op 20 september 2022 start zij met een nieuwe basiscursus eerste hulp.
Het volgen van een EHBO-cursus is belangrijk. Niemand wil tenslotte met lege handen staan bij een ongeval. Tijdens een EHBO-cursus worden de belangrijkste beginselen van eerste hulpverlening geleerd en wordt veel geoefend met praktijksituaties. Hierdoor kunnen mensen die de basiscursus eerste hulp hebben gevolgd bij een echte calamiteit snel iemand op de juiste manier helpen.
Op dinsdag 20 september start de vereniging met een nieuwe basiscursus. Kosten voor deelname bedragen € 125. Het belang van een EHBO-cursus wordt onderkend door zorgverzekeraars. Binnen veel aanvullende zorgverzekeringen wordt een gehele of gedeeltelijke vergoeding gegeven van het cursusgeld. Alle lessen worden gegeven door een gecertificeerd instructeur, die daarbij wordt bijgestaan door LOTUS-slachtoffers.
Meer informatie over deze en andere cursussen is te vinden op: www.ehbo-ridderkerk.nl.