Een kamer van de beleveniswoning aan de Chopinstraat

Brandveiligheid belicht

RIDDERKERK - Vanuit Ridderkerk ‘Langer Gezond’ wordt er op maandagavond 3 oktober van 19.00 tot 21.00 uur een interactieve voorlichtingsbijeenkomst georganiseerd. Het thema is ‘brandveiligheid’.

Wijkbrandweerman Delano van Berkel zal op deze avond veel informatie delen. Hij zal vertellen over brandgevaarlijke situaties in en rondom het huis. Er wordt stil gestaan bij wat je moet doen als er toch brand uitbreekt in bijvoorbeeld de huiskamer of keuken. Ook wordt er aandacht besteed aan rook- en koolmonoxide melders en brandblusmiddelen. Tevens zijn er ambulancebroeders aanwezig die in het tweede deel van de avond voorlichting geven over hoe je moet handelen in een noodsituatie. Hierbij moet je denken aan situaties in huis, bellen met het noodnummer 112 en persoonlijk alarm.
De avond zit boordevol tips en adviezen over jouw eigen veiligheid en die van anderen. De avond wordt georganiseerd in de WVC West, Boksdoornstraat 80. De koffie/thee staat klaar en deelname is gratis. De bijeenkomst duurt van 19.00 – 21.00 uur. Inloop is vanaf 18.45 uur. Aanmelden is verplicht.

Belevingswoning
Naast de bijeenkomst is het mogelijk een bezoek te brengen aan de belevingswoning in de Chopinstraat. Hier kun men zien wat een brand doet, kan men kennis van brand testen en kennismaken met de nieuwste preventie ontwikkelingen. Dit bezoek is mogelijk op dinsdagmiddag 4 oktober. Aanmelden hiervoor is verplicht. De woning heeft beperkte ruimte. Men krijgt na aanmelding een tijdslot voor de dinsdagmiddag toegewezen. Een bezoek aan de woning duurt maximaal een uur.
Voor beide activiteiten kan men inschrijven via: info@facetridderkerk.nl. Telefonisch aanmelden kan bij bij Facet Ridderkerk: 0180-432350.