Robert van den Bout gaat theater in
Robert van den Bout gaat theater in Foto: Charlie Wessels Fotografie

Van den Bout wil mensen leren kiezen

RIDDERKERK - Zaterdag 1 oktober vindt de première plaats van de interactieve theatershow KIESpijn van auteur en spreker Robert van den Bout in Theater Het Plein aan het Koningsplein in Ridderkerk. Van den Bout heeft de achterliggende (corona)periode gebruikt om een verfrissend en nieuw theaterconcept over liefde, geluk en keuzes te maken.

De Ridderkerker wil met zijn masterclass ‘succesvol keuzes maken’ jong én oud helpen bij het maken van keuzes: “Als wij pandemieën, lockdowns en een testsamenleving niet meer willen, zullen we andere keuze moeten maken. Want we weten allemaal, als we blijven doen wat we altijd deden…”
KIESpijn is gebaseerd op de uitspraak van Albert Einstein: “Het toppunt van waanzin is hetzelfde blijven doen en dan een andere uitkomst verwachten!”
Robert wil met zijn programma duidelijk maken dat we het geluk in ons leven grotendeels zelf vormgeven door de keuzes die we maken. Daarbij is belangrijk om te weten of we ons bij onze keuzes laten beïnvloeden of in vrijheid de durf hebben om te kiezen: “Omdat we geen echte keuzes maken wordt het vaak moeilijk.”
Van den Bout belooft dat men na KIESpijn alles met een andere blik zal bekijken: “De deelnemers van dit theatercollege wordt een spiegel voorgehouden als het gaat om liefde, geluk, succes en kiezen. Zij worden begeleid in hun zoektocht naar de juiste keuzes op basis van feiten, observaties en de nodige humor.” De première is reeds uitverkocht. Daarom is een extra show ingelast op zaterdag 3 december. Kaarten zijn verkrijgbaar op: www.robertvandenbout.nl. KIESpijn is mede tot stand gekomen met hulp van de gemeente Ridderkerk en met name door cultuurregisseur Jacky van Dijk.