Demonstratie van vlam in de pan

Open dag bij brandweer

RIDDERKERK - De brandweerpost Ridderkerk zet zaterdag 17 september de deuren van de kazerne aan de Karnebeekweg wijd open. Tussen 10.00 en 16.00 uur zijn er in- en voor de kazerne allerlei activiteiten voor jong en oud. De brandweer hoopt met deze dag ook mensen te interesseren voor het brandweervak.

De dag heeft een attractief programma. Er zijn brandvoertuigen uit heden en verleden te bewonderen, waaronder drie Ahrens-Foxen, die vanaf 1929 in Rotterdam ingezet werden, een hedendaagse autoladder en een schuimblusvoertuig. Het nieuwe droneteam van de brandweer zal demonstraties verzorgen. Het team van Veilig Leven laat zien hoe men moet handelen bij een vlam in de pan. Ook is er een container waar men kan ervaren wat rook doet met je zicht en oriƫntatie. Voor de jongste jeugd is er een springkussen. Ook het noodhulpteam van het Rode Kruis en de Jeugdbrandweer van Barendrecht en Brandwonden Stichting zijn van de partij.