De Kledingbank Ridderkerk heeft volgende week uitverkoop
De Kledingbank Ridderkerk heeft volgende week uitverkoop Foto:

DRIEVLIET

Buurtkoffie
Op vrijdag 16 september is er een Buurtkoffie op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem. Wijkbewoners kunnen elkaar hier ontmoeten en zich op de hoogte stellen van activiteiten in de buurt. Vanaf 14.00 uur staat voor iedereen de koffie en thee klaar in de zaal aan de Torenmolen 1. Het weekoverzicht van activiteiten kan men ook per mail ontvangen. Hiervoor aanmelden kan bij Franny de Wit: fdwit@aafje.nl.

Feest voor ouderen
Ter gelegenheid van het 35-jarig bestaan van het Vlietplein zijn er op zaterdag 17 september activiteiten voor ouderen op het winkelplein. Het programma is van 10.30 tot 17.30 uur. Vanaf 10.30 uur is er een optreden van slagwerkband Licht Geraakt. ’s Middags wordt er gezongen door het Dukdalfkoor (vanaf 13.00 uur) en de Noordzangers (vanaf 15.30 uur). Het publiek kan genieten van gratis poffertjes.

Kofffieochtend
In de Ichthuskerk is op donderdag 22 september een koffieochtend. Iedereen kan deze morgen vrijblijvend binnenstappen voor een ontmoeting en een praatje. De deur van de kerk aan het Vlietplein staat van 10.00 tot 11.30 uur voor iedereen open.

Schoenenverkoop
De mobiele thuiswinkel van Tap Speciaal Schoenen is op dinsdag 20 september bij Aafje Reyerheem. Er wordt voor deze middag een gezellige winkel opgebouwd, waar men advies kan krijgen van gediplomeerde schoenconsulenten. Er wordt gekeken naar een passende oplossing voor voet- en houdingsklachten. Daarvoor worden ook voetmetingen gedaan. De thuiswinkel van Tap biedt vlotte schoenen voor alle soorten voeten. Voor gevoelige voeten is er een ruim assortiment pasvormschoeisel. Voor klanten met reumatische en diabetische voetklachten zijn er drukvrije schoenen. Sandalen en pantoffels behoren ook tot het assortiment. De verkoop aan de Torenmolen 1 is vanaf 14.00 uur.

RIDDERKERK

Uitverkoop bij Kledingbank
De Kledingbank Ridderkerk heeft uitverkoop van maandag 19 t/m vrijdag 23 september. Iedereen is dan welkom om voor kleine prijsjes tweedehands kleding, schoenen en tassen aan te schaffen. De verkoop is op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 10.00 tot 15.00 uur. Na deze uitverkoopweek zal de winkel aan de Dr. Colijnstraat 40 een week gesloten zijn, zodat de nieuwe collectie kan worden opgehangen. Pashouders kunnen vanaf dinsdag 4 oktober gratis winterkleding komen uitzoeken. Met de aankopen steunt men dit duurzame vrijwilligersproject van de stichting Beter voor Elkaar.

Muzikale reis
Op woensdag 21 september heeft de afdeling Ridderkerk van de Katholieke Bond van Ouderen (KBO) weer een gezellige middag. Marjoleine ten Cate neemt de bezoekers van deze middag mee op een wereldreis met Spaanstalige bolero’s, Engelstalige rock ’n roll en Franse chansons. Vrolijke muziek, waarbij ze zich ondersteund met gitaar en woodbblock. Het programma in de parochiezaal aan de Hovystraat begint om 14.00 uur. De zaal gaat om 13.30 uur open.

Buurtlunch in West
Elke laatste vrijdag van de maand zal er in Wijkcentrum West een lunch voor € 5 worden geserveerd voor bewoners en werkers in de wijk, die graag verrast worden met een heerlijke internationale lunch. Op 30 september is iedereen welkom bij de lunch van 12.00 tot 13.00 uur, die gemaakt en geserveerd wordt door een enthousiaste groep vrijwilligers. Elk maand zal er gekookt worden uit een ander land. De eerste lunch valt in de Week van de Eenzaamheid en deelname is daarom gratis. Er is plek voor maximaal 35 mensen. Tijdens de eerste maaltijd wordt een leuke prijs onder onder de aanwezigen verloot. Opgeven kan tot uiterlijk 23 september via: sociaalmakelaar@facetridderkerk.nl of met een appje naar Yolanda Hekkert: 06 2834 7606. Deelname aan de volgende lunches kost € 5 per keer, inclusief koffie of thee.

BOLNES

Internationale dienst
Op zondag 18 september is er een internationale samenkomst in de Boezemkerk. De aanvang is 16.00 uur. Vanaf 15.30 uur staan de kerkdeuren aan de Pretoriussraat 2 open. De samenkomst is gericht op anderstaligen. Er wordt gezorgd voor vertalingen in het Engels, Arabisch en Farsi. Spreker is Onno Terpstra. Thema is "Winst uit verlies", n.a.v. Genesis 35, Jakob komt terug in Bethel.
Na afloop is er gelegenheid voor ontmoeting, er zijn broodjes, koffie, thee en fris. Voor kinderen tot twaalf jaar is er een apart programma. Voor de allerkleinsten is er een crèche. Iedereen is bij deze samenkomst van harte welkom.
Met de vraag ‘Hoe gaat het met jou?’ zijn er de komende vier weken spreekuren voor bewoners van Bolnes. Wie langskomt kan praten over de leefbaarheid van de buurt, gemis aan contact en/of financiële zaken. Ook iedereen die vreest niet meer rond te kunnen komen is welkom. Marry Huizer van ‘Schuldhulpmaatje’ en Eveline Freling van Facet Ridderkerk staan iedereen graag te woord. Er kan ook geholpen worden met het aanvragen van toeslagen en het invullen van formulieren rondom geldzaken. Het spreekuur is op de maandagen 19 en 26 september en op 3 en 10 oktober van 13.00 tot 14.00 uur in WVC Bolnes aan de Noordstraat 255a.

RIJSOORD

EHBO-cursus
Op dinsdag 4 oktober start er een nieuwe cursus EHBO. De lessen voor het verlenen van eerste hulp bij ongevallen, levensreddende handelingen en verbandleer zijn van 20.00 tot 22.00 uur. De cursus wordt gegeven door een Eerst Hulp Instructeur, met medewerking van een lotus-slachtoffer. De kosten voor een volledige cursus incl. lesmateriaal en examen zijn € 150. Er zijn zorgverzekeraars die de cursus vergoeden. Deelname is mogelijk voor iedereen vanaf 16 jaar. De cursus start bij minimaal zes aanmeldingen. Aanmelden kan tot 27 september via: mail@ehborijsoord.nl. EHBO'ers kunnen zich aanmelden voor de vervolglessen. Deze zijn verdeeld in twee blokken van zes weken. De vervolgcursus kost € 52,50 per jaar.