Vincent van der Steen (nr. 24) maakte indruk
Vincent van der Steen (nr. 24) maakte indruk Foto:

KCR opent sterk tegen Nieuwerkerk

KCR was zaterdag in de eerste competitiewedstrijd op het eigen sportpark in alle opzichten sterker dan Nieuwerkerk. Vooral het schotpercentage van de bezoekers lag ver onder de maat. Daarbij kwam dat Nieuwerkerkers zich geen raad wisten met de lengte van Vincent van der Steen onder de paal.
Met drie treffers liet Van der Steen zich ook scorend zien. Verdedigend en aanvallend vormde ‘de lange' een indrukwekkend koppel met Floris-Jan Bos, die vier keer raak schoot. Hierbij moet vermeld worden dat met name Gabrielle Hietbrink veel werk verzette om de mannen in scoringspositie te brengen. Toen ook het tweede aanvalsvak na een wat aarzelend begin op toeren kwam (coach Den Hertog wisselde op tijd en zag daarbij zijn wissels goed invallen) was er voor Nieuwerkerk geen houden meer aan. Mede door drie benutte strafworpen konden de gasten tot 4-4 KCR nog bijbenen, maar daarna sloeg de thuisploeg door vier treffers van de dames een naar later bleek beslissend gat: 8-4. Prachtig was daarbij de score van Dawn Schaerlaeckens, die zonder de korf te raken binnen plofte. Met deze stand werd ook de rust bereikt. In de tweede helft dreigde Nieuwerkerk na 11-5 met drie treffers op rij terug te komen in de wedstrijd, maar Thomas Vlasblom, die in de tweede helft prima op dreef was, gooide de wedstrijd met zijn tweede treffer in het slot: 12-8. Daarna speelde KCR de wedstrijd soeverein uit. Den Hertog kon zich zelfs permitteren om aanvoerder Remon de Vos geruime tijd aan de kant te houden. De Vos kon daar niet mee zitten. "Het liep prima zo” aldus de routinier. Hij sprak daarbij nadrukkelijk van een overwinning van het collectief.