Bloemen voor het echtpaar Maliepaard
Bloemen voor het echtpaar Maliepaard Foto:

Zestig jaar getrouwd

Burgemeester Attema was vorige week op felicitatiebezoek bij het echtpaar Maliepaard-Hogenbirk. Op 6 september jl. was het precies 60 jaar geleden dat hun jawoorden klonken in Rotterdam. Ze gingen in de Maasstad naar dezelfde kerk, waar ze elkaar leerden kennen. Ze trouwden toen er ‘inwoonruimte’ vrijkwam. De heer Maliepaard verdiende de kost als meubelstoffeerder. Samen met zijn zwager begon hij een eigen bedrijf. Het meest bijzondere dat hij mocht maken was een kruk voor Paleis Noordeinde, waar Koningin Beatrix toen woonde. Mevrouw Maliepaard werkte bij de ledenadministratie van het Algemeen Dagblad in Rotterdam. Een stoffeeropdracht in Ridderkerk bracht het paar 58 jaar geleden naar een koopwoning aan de Hollandsestraat in Slikkerveer. Ze verhuisden 22 jaar geleden naar de Zeemanstraat in Het Zand. Voor de Christus is Koningkerk namen ze ruim 16 jaar het kosterswerk op zich. De heer Maliepaard heeft het bedrijfsmatig stofferen tot z’n 82ste volgehouden: “Mijn werk was ook mijn hobby.”