Vrijwilligersmarkt in de bibliotheek

Op zaterdag 17 september is er een gezellige Vrijwilligersmarkt in de Bibliotheek AanZet. Een breed veld van vrijwilligersorganisaties presenteert zich met hun vacatures uit de cultuur, zorg, natuur, sport en welzijn.
Iedereen is welkom om te komen kijken bij de vele vacatures of een gesprek aan te gaan met medewerkers van de verschillende organisaties. Ook kan men een interessetest doen. Rondom de markt zijn er diverse activiteiten. Kinderen kunnen iets leuks maken in de Maakplaats. De TukTuk ijskar verrast bezoekers van de markt tussen 12.30 en 14.00 uur met een ijsje. Wethouder Fleur Stip zal de vrijwilligersmarkt openen. De Vrijwilligersmarkt is van 11.00 tot 14.30 uur, de toegang is vrij. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Facet Vrijwilligerssteunpunt via 0180-430440 of vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl.

Praten over de wijk in Buurttent

Aan de Noordstraat in Bolnes wordt op woensdag 21 september de Buurtent geplaatst als een plek voor informatie-uitwisseling en ontmoeting. "We merken dat lang niet iedereen weet wat er allemaal mogelijk is in de wijk. Ook merken wij dat we elkaar niet meer kennen in de buurt. Hier willen we een positieve impuls aan geven” stellen de sociaal makelaars van Facet Ridderkerk. Bij de Buurttent kunnen buurtbewoners elkaar ontmoeten en meer over activiteiten in hun wijk horen van de Buurtpreventie Bolnes, kringloopwinkel Het Anker en het wijkideeteam. Ook de beheerder van het sportplein aan de Noordstraat is aanwezig. Daarnaast kan men in gesprek met afgevaardigden van Ridderkerk, Facet, Wooncompas, politie en partners. De Buurttent is van 14.00 tot 15.00 uur bij WVC Bolnes aan de Noordstraat 255a Er wordt gezorgd voor een hapje en een drankje. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Facet via: eveline.freling@facetridder
kerk.nl of 06 5261 6230.

CGK 'de Levensbron' wil leden van opgeheven koren

Het Christelijk Gereformeerd Koor "de Levensbron” in Ridderkerk hoopt op de komst van nieuwe leden. Onder leiding van dirigent Bert Kruis repeteert het koor weer wekelijks in "De Levensbron” aan de Jan Luykenstraat. Het gereformeerde koor bestaat volgend jaar zestig jaar. In de "goede jaren” waren er ruim honderd koorleden, maar dat aantal is intussen aardig geslonken. Het bestuur denkt dat er nog genoeg mensen zijn die graag zingen: "De laatste tijd zijn de nodige koren, door de coronaperiode gestopt, maar waar zijn al die zangers en zangeressen gebleven?”.
De repetities van het Levensbronkoor zijn op dinsdagavond vanaf 19.30 uur en duren tot ongeveer 21.30 uur. Na ongeveer een uur is er een koffie/theepauze. Wie een keer de sfeer wil proeven is van harte welkom voor een kennismaking. Voor meer informatie kan men contact opnemen met voorzitter Marianne Nijman (0180-424844) of Johan Vlietstra (0180-425817)