Terug naar de tijd van de B.B. in de Oudheidkamer
Terug naar de tijd van de B.B. in de Oudheidkamer Foto:

BOLNES

Film in Hofzaal
Filmhuis Ridderkerk vertoont op vrijdag 23 film de film “Parasite”. Deze Oscarwinnende film gaat over een arm gezin in Zuid-Korea dat met wat leugens weet te profiteren van de luxe van een rijke familie. De film wordt om 19.30 uur gestart in de Hofzaal aan het Koningsplein 2. De film van twee uur en 15 minuten wordt na een uur onderbroken voor een pauze met consumptie. De entree bedraagt € 7, inclusief consumptie. Reserveren kan bij de bibliotheek.

Rommelmarkt
Op 23 en 24 september is er een rommelmarkt bij de Levensbron aan de Jan Luykenstraat 10. Er is verkoop van onder meer kleding, huishoudelijke artikelen, elektronica, boeken, cd’s en kleine meubelen. Ook is er een stand met “kunst en kitsch”. Voor de lekkere trek zijn er oliebollen, soep en broodjes hamburger. De rommelmarkt is vrijdagavond van 19.00 tot 21.30 uur en zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Repair Café in West
In Wijkcentrum West is op zaterdag 24 september het Repair Café in bedrijf van 9.30 tot 12.00 uur. Er wordt opnieuw een halfuur eerder dan gewoonlijk met de reparaties begonnen. De vrijwilligers staan klaar voor het herstellen van onder meer koffiezetapparaten, stofzuigers, broodroosters, föhns en speelgoed. Ook worden kleine reparaties gedaan aan fietsen (bijvoorbeeld het zadel hoger stellen of een kapot lampje) en rollators. Tevens kan men terecht met vragen/problemen met de computer of tablet. Het Repair Café werkt gratis. Terwijl men wacht op het resultaat kan men een kopje koffie of thee drinken in het wijkcentrum aan de Boksdoornstraat 80.

Ruilbeurs
Postzegelvereniging R.E.O. (Ridderkerk en Omstreken) organiseert op zaterdag 24 een ruilmiddag in het zalencentrum van de Protestantse Gemeente Bolnes. Hier kan men tussen 13.30 en 16.00 uur medeverzamelaars treffen. Ook niet leden zijn van harte welkom. Bij deze ruilbeurs zijn ook postzegels tegen voordelige prijzen te koop. De toegang is gratis.

B.B. in Oudheidkamer
In de Oudheidkamer is nu de expositie “Herinneringen aan de Bescherming Bevolking” te zien. Stichting Oud Ridderkerk presenteert deze wisselexpositie in samenwerking met de Stichting Cultureel Erfgoed Koude Oorlog. De jaren van de B.B. worden belicht met oude foto’s en gebruiksmaterieel. Hiervoor is ook geput uit de collecties van privéverzamelaars. Men kan de sfeer van weleer weer beleven tijdens de openingstijden van het museum aan de Kerksingel 26: elke woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur. De toegang is gratis. De tentoonstelling is te zien tot 29 oktober.

Verkoopdag
De jaarlijkse verkoopdag van de Singelkerk wordt dit jaar gehouden op zaterdag 8 oktober. Dit jaar staan er kramen voor verenigingsgebouw 'Obadja' en is er in 'Obadja' van alles te doen. De dag start om 9:00 uur en eindigt om 14:00 uur. Ook dit jaar ontbreken de bekende groente- en fruitkramen niet op deze verkoopdag. Daarnaast worden er allerlei producten van de bakker aangeboden en worden er broodjes met hamburgers en rookworsten verkocht. Er zijn ook kramen met curiosa, boeken, bloemen en planten. Mooie prijzen zijn te winnen met het Rad van Fortuin. Voor kinderen zijn er leuke knutselactiviteiten én komt christelijk kindertheater 'Onwijz' een voorstelling spelen. De activiteiten zijn van 9.00 tot 14.00 uur. De opbrengst van deze dag is voor een aantal gezinnen die namens de GZB zijn uitgezonden.

RIDDERKERK

Kledingverkoop
Op zaterdag 24 september wordt Burendag ook gevierd bij Bij Bosshardt Ridderkerk. De kledingwinkel van het Leger des Heils aan de Burg. v.d. Wayfortstraat 32 is op deze dag geopend van 10.00 tot 14.00 uur. Er is verkoop van allerlei soorten kleding. De hele dag is er ook veel lekkers voor de bezoekers.

Zwemdisco
In zwembad De Fakkel is op vrijdag 30 september weer een zwemdisco. Kinderen tot en met twaalf jaar kunnen op deze avond zwemmen en dansen met muziek van DJ Kevin. Het recreatiebad wordt voor deze avond omgetoverd tot een zwemdiscotheek. Megastrandballen in het water en de glijbaan maken het helemaal tot een feest. De zwemdisco is van 19.00 tot 22.00 uur. De entree is € 5,25. Ouders mogen mee naar binnen, maar moeten dan ook betalen voor een kaartje. Vanaf de kant een kind in de gaten kan ook onder het genot van een hapje en een drankje in het sportcafé. Op vrijdag 28 oktober is de volgende zwemdisco. Die avond zal in het teken staan van Halloween.

Creatief in wijkcentrum
Facet Ridderkerk presenteert op vrijdag 30 september een ‘creamiddag’ in Wijkcentrum West. In de zaal aan de Bokdoornstraat 80 kan men van 13.30 tot 15.30 uur creatief aan de slag. Deelname kost € 3. Vooraf aanmelden is niet nodig. Facet organiseert elke vrijdagmiddag een activiteit in het wijkcentrum van West. Het aanbod is gevarieerd en iedere week is er een ander thema. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Jacqueline Revier: 0180-432350 of jacqueline.revier@facetridderkerk.nl.

SLIKKERVEER

Jan Waaijer bij PCOB
De PCOB in Ridderkerk gunt belangstellenden op woensdag 28 september een kijkje achter de deur van een burgemeester. Oud-burgemeester Jan Waaijer komt deze middag vertellen over zijn werk als burgemeester en bestuurder. Hij was burgemeester van Ridderkerk van 1994-2004. De PCOB-bijeenkomst is van 14.00 tot 16.00 uur in de Christus is Koningkerk bij het Dillenburgplein. Iedereen vanaf vijftig jaar is van harte welkom.

RIJSOORD

Klaverjassen
De Supportersvereniging van vv Rijsoord organiseert op vrijdag 30 september weer een koppel klaverjasavond. Er zal vanaf 20.00 uur gekaart worden in de kantine op het sportpark aan de Vlasstraat. De koppels maken kans op leuke prijzen, maar de avond is vooral voor de gezelligheid. Inschrijven kan bij Wim de Jong via: w.jong409@upcmail.nl.