Cultuursafari voor leerlingen

Op dinsdag 27 en donderdag 29 september vindt de Cultuursafari weer plaats in Ridderkerk. Tijdens deze safari maken leerlingen van het voortgezet onderwijs kennis met vier culturele organisaties in Ridderkerk.
Fietsend en lopend gaan ca. 250 eerste-, tweede- en derdejaars leerlingen van het Farelcollege en Máximacollege op verkenningstocht langs de Bibliotheek AanZet, Building-Arts, De Loods en Muziekschool Ridderkerk.
Het doel van de Cultuursafari is om leerlingen kennis te laten maken met culturele organisaties in Ridderkerk. De leerlingen zullen met deze safari kunst en cultuur door te kijken en zelf actief mee te doen!
Bij de bibliotheek mogen de scholieren zelf een heldenverhaal bedenken met behulp van een kaartspel. Bij Building Arts doen ze mee aan een actieve theaterworkshop. De muziekschool laat de leerlingen kennismaken met verschillende instrumenten. Bij De Loods kan gekozen worden tussen een dansles Hiphop of een dj-workshop.
De Cultuursafari wordt georganiseerd door het Servicebureau Onderwijs & Cultuur in samenwerking met de culturele organisaties. Het programma is mede mogelijk gemaakt door de gemeente Ridderkerk.