OKK zoekt jong turntalent

Zaterdag 24 september houdt gymnastiekvereniging OKK Ridderkerk een test voor jonge turntalenten. Aan de hand van kleine oefeningen test de club deze ochtend de kracht, lenigheid, evenwicht en motoriek. Bij geschiktheid mogen de kinderen komen trainen met de Jong Talenten Groep van de gymnastiekvereniging. De testdag is voor jongens en meisjes die geboren zijn in 2015, 2016 of begin 2017, die graag op hun handen staan, een radslag maken of al bijna een spagaat of split kunnen. De OKK- testdag is zaterdag van 10.30 en 11.30 uur in de turnzaal aan de Reijerweg 241 in Slikkerveer.

HBM/Taveri goed van start

De tafeltennissers van HBM/Taveri zijn het nieuwe seizoen in de hoofdklasse uitstekend begonnen. In de streekderby tegen Papendrecht werd in het thuishonk aan de da Costalaan een klinkende 8-2 overwinning geboekt.
De bezoekers, die dit seizoen hebben gekozen voor een mix van jong talent en ervaring, kwamen bij het treffen in Ridderkerk duidelijk te kort. Grote man aan Taveri zijde was Robert Beenes die na lange tijd weer eens een hattrick in het enkelspel wist te scoren. In combinatie met Patrick Weijers was hij ook succesvol in het dubbelspel. Weijers wist daarnaast net als Hans Stapels twee overwinningen in het enkelspel te boeken. Door deze ruime overwinning is de formatie uit Ridderkerk meteen de eerste koploper in de hoofdklasse. Komende vrijdagavond wacht HBM/Taveri wederom een thuiswedstrijd en wel tegen degradatiekandidaat De Treffers uit Melissant.

Bekerwinst voor Gerrit v.d. Padt

De zesde bekerwedstrijd van ERHV De Waal is gewonnen door Gerrit v.d. Padt. De verschillen op de Waal waren klein, maar de winnaar kwam als enige ruim boven de zes kilo.
Resultaten: 1) G. v.d. Padt 6430 gram, 2) K. Kok 5730 gram, 3) W. van Beek 5230 gram, 4) J. Teuns 4490 gram, 5) G. Spanjersberg 3250 gram.
Op zaterdag 24 september is de jaarlijkse BBQ-wedstrijd. Dit keer gaat er voor de smakelijke afsluiting gevist worden in het Merwedekanaal in Meerkerk. Daar wordt gevist van 8.00 tot 13.00 uur. De loting is om 6.30 in het clubhuis van de hengelsportvereniging in Rijsoord.