Dag van Oost met braderie

Na maanden van voorbereiden is het op zaterdag 24 september “De Dag Van Oost”. Tussen 10.00 en 16.00 zijn er activiteiten op een deel van De Genestetstraat, Plein Oost en in wijkgebouw Trefpunt Oost.
Op de De Genestetsttraat is een braderie. Daarnaast is er op Plein Oost een rommelmarkt. In het Trefpunt zijn activiteiten voor jong en oud. Ook kan men op deze dag meer informatie krijgen over het wijkoverleg, de Wavo en het wijkideeteam. Deze teams zorgen ervoor dat Ridderkerk-Oost op de kaart blijft bij de gemeente, maar ook de buurt prettig is om te wonen. Vanwege de braderie geldt op een deel van de De Genestetstraat een verbod om te parkeren vanaf vrijdag 17.00 tot en met zaterdag 18.00 uur.

Kinderclub in Slikkerveer

De kinderclub van de Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer gaat op woensdag 28 september weer van start. Deze club voor kinderen van 4 t/m 10 jaar is wekelijks op woensdagmiddag van 14.30 tot 16.00 uur. Er staan wisselende activiteiten op het programma. Voor volgende week staat een knutselactiviteit op het programma met het maken van een pennenbakje. Op 5 oktober worden boekenleggers gemaakt in het kader van de Kinderboekenweek. Op 12 oktober is er een spelmiddag met Oudhollandse spelletjes. Op 19 oktober is er een knutselmiddag met als thema herfst. Op 26 oktober is er geen club wegens de herfstvakantie.
Meedoen kost € 0,50 per kind per keer. Men kan voor de betreffende dag kinderen aanmelden tussen 12.00 en 14.00 uur via 0180-842316 of hiervoor even binnenlopen bij het wijkcentrum aan de Reijerweg 62.

Aanmelden voor Fittest

Ridderkerkse senioren hebben vandaag nog de mogelijkheid om zich aan te melden voor de jaarlijkse Fittest, die  Facet Ridderkerk op vrijdag 23 september organiseert in sporthal de Fakkel. De Fittest is dit jaar bedoeld voor inwoners uit de wijken Drievliet, Oostendam, Rijsoord en Bolnes in de leeftijd van 65 t/m 75 jaar. Aanmelden kan via: 0180 - 432 350 of jesper.lagen
dijk@facetridderkerk.nl.