Verlies bij ouverture

Voor de mannen van Poseidon werd de opening van de competitie haast nachtwerk. De wedstrijd tegen WZK in Wassenaar begon verlaat pas om 21.30 uur. De in recente jaren uit de landelijke kluif gedegradeerde gastheren waren een forse kluif voor de Ridderkerkse heren.
WZK kwam al na vier minuten op voorsprong. Poseidon zette dat binnen een minuut recht, maar begon toch met een 2-1 achterstand aan de tweede periode. Met tweede vlotte doelpunten kwamen de Ridderkerkers met 2-3 voor, maar de thuisploeg wist dit om te draaien naar 6-4.
Die achterstand kwam Poseidon na de kantwissel niet meer te boven. Het verschil bleef twee of drie doelpunten. In de laatste periode groeide de achterstand van 8-6 naar 10-6 en nadat beide teams nog eenmaal het net hadden weten te vinden, werd de eindstand vastgesteld op 11-7.
Volgende week krijgen de mannen de kans om het recht te zetten. Dan komt het tweede herenteam van De Kempvis uit Spijkenisse op bezoek in Ridderkerk.