Gerard Scholten en Eddie Rondelez boden het manifest aan

Manifest voor kinderen uit armoede

RIDDERKERK - Burgemeester Attema heeft het manifest “Kinderen UIT de armoede” van het Maatschappelijk Burgerplatform Ridderkerk in ontvangt genomen. Het werd vorige week tijdens een schorsing van de raadsvergadering aangeboden door de MBR-leden Gerard Scholen en Eddie Rondelez.

Het manifest is mede ondertekend door rond de 175 plaatsgenoten. “Dit in krap drie weken. Overigens ontmoeten we ook regelmatig ongeloof, sceptie en onverschilligheid. Maar we staan hier vooral namens de vele honderden Ridderkerkse kinderen en hun ouders die in financieel weer zitten” aldus de aanbieders. Met het manifest worden drie actiepunten onder de aandacht gebracht: Bundeling van alle lokale ondersteunende initiatieven in één organisatie, optrekken van de kindvoorzieningen op de Ridderkerkpas en het versterken van de veerkracht van kinderen en ouders via een integraal hulp- en ondersteuningsplan: één gezin, één plan, één coördinerend wijkteam.