De toneelspelers van ATOS gaan cruisen

Cruise met toneelclub

HENDRIK-IDO-AMBACHT - Bij de Ambachtse toneelvereniging ATOS wordt met de laatste loodjes gewerkt aan de uitvoeringen op 25 en 26 november.

Er wordt hard getimmerd. Het blijspel speelt op een cruiseschip, dus dat vergt veel van de decorbouwers. Het schip moet ook nog eens een storm kunnen doorstaan. Intussen zijn de spelers en de regisseur aan het oefenen voor de finishing touch. Het belooft een hilarisch stuk te worden, dus het repeteren gebeurt met veel enthousiasme. Komische personages, een komisch verhaal en komische teksten staan garant voor een leuke avond.
Arwin Hordijk is niet alleen de auteur van het stuk, maar ook een speler. In een interview zegt hij over ATOS: “Mijn tekst komt tijdens het repeteren geleidelijk tot leven, en dat is voor mij boeiend te zien. Het ziet eruit, zoals ik het bedoelde. En daar gaat het tenslotte om.” Al eerder werden vijf blijspelen van hem uitgegeven, waarvan ATOS er met veel succes al twee speelde. Het nieuwe stuk gaat over een aantal vriendinnen die een cruise gaat maken. Voor één van hen is het een zoveelste huwelijksreis. Er gaat zoveel mis, dat een scheepsramp onafwendbaar lijkt.

Ridderkerkse spelers
Een gedeelte van de cast komt uit Ridderkerk. Uit de buurgemeente spelen Theus van Vliet, Dita Maris en Piet Radder mee. Ridderkerkse inbreng is dus gegarandeerd. Op vrijdag 25 en zaterdag 26 november om 20.00 uur speelt het stuk in Theater Cascade in Hendrik-Ido-Ambacht. Kaarten (€ 15) zijn te bestellen via: www.stichting-cascade.nl.