De band 4tune komt spelen in de Christus is Koning kerk
De band 4tune komt spelen in de Christus is Koning kerk Foto:

BOLNES

Internationale samenkomst
Op zondag 13 november is er een internationale samenkomst in de Boezemkerk. De aanvang is 16.00 uur. Vanaf 15.30 uur staan de kerkdeuren aan de Pretoriussraat 2 open. De samenkomst is gericht op anderstaligen. Er wordt gezorgd voor vertalingen in het Engels, Arabisch en Farsi. Spreker is Jos van der Hoog en het thema is: "God zorgt voor Jozef". Na afloop is er gelegenheid tot ontmoeting en napraten, er zijn broodjes, koffie, thee en fris. Voor kinderen tot twaalf jaar is er een apart programma. Voor de allerkleinsten is er een crèche. ledereen is bij deze samenkomst van harte welkom

Aan tafel in kerk
Op vrijdag 18 november is er weer een gezellige maaltijd voor kerk en buurt in de zaal van de Protestantse Gemeente Bolnes, de Kerk aan de Maas. De kerk organiseert deze maandelijkse maaltijden samen met cateringbedrijf De Groene Pollepel. Veel buurtgenoten hebben de weg naar deze maaltijden al gevonden, maar er is plaats voor meer mensen. De prijs is € 7,50 voor een heerlijk driegangendiner. Met dieetwensen kan rekening worden gehouden en ook vervoer kan geregeld worden. De gasten zijn welkom vanaf 17.30 uur, het diner begint om 18.00 uur. Aanmelden kan tot maandag 14 november bij Wil Wendrich: scriba@pgbolnes.nl, 0180-487050 of 06 8206 6497.

DRIEVLIET

Koffieochtend
Op donderdag 17 november is er weer een koffieochtend in de Ichthuskerk aan het Vlietplein. Deze voor iedereen toegankelijke ontmoetingsochtend is van 10.00 tot 11.30 uur. De inloop is vrij.

Sint in De Fuik
Wijkvereniging Drievliet-’t Zand organiseert op woensdag 30 november een Sinterklaasfeest voor kinderen van 3 t/m 8 jaar. Dit feest is van 14.30 tot 16.30 uur in wijkcentrum De Fuik aan de Voorn 10. De Sint en zijn Pieten zullen voor elk kind iets lekkers en een cadeautje meebrengen. De kaarten voor deze middag kosten € 5 per kind. Voor de allerkleinsten (3 t/m 5 jaar) mag er één ouder of verzorgers bij blijven. De kaarten zijn tijdens de openingstijden te koop in De Fuik.

SLIKKERVEER

Plaats bij Dance/Fit
Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer heeft op de donderdagavond nog plaatsen vrij bij de cursus Dance/Fit. Er zijn op donderdag twee groepen voor deze bewegingslessen in WVC Slikkerveer. De eerste groep is van 19.00 tot 19.45 uur en de tweede van 20.00 tot 20.45 uur. De eerste groep heeft een iets later tempo dan de tweede groep. De lessen zijn geschikt voor volwassenen van alle leeftijden. Deelname aan tien lessen kost € 25. Het is mogelijk om ter kennismaking een gratis proefles te doen. Voor meer informatie: 06 4098 8261.

Jeugddienst over geloven
In de Christus is Koning kerk is op zondag 20 november een jeugddienst over geloven met het thema “Het voordeel van de twijfel”. Deze dienst is voorbereid door jongeren uit de kerk in Slikkerveer: “Iedereen twijfelt wel eens, over welke kleren je aantrekt, of wat je gaat doen in het weekend. Maar ook kun je twijfelen aan je geloof. Want, wat geloof ik nou eigenlijk?”
De dienst onder leiding van de heer Flach uit Gorinchem gaat over dit thema. De band 4tune zal de samenkomst muzikaal begeleiden. De dienst in de kerk aan de Juliana van Stolbergstraat 44 (bij het Dillenburgplein) begint om 16.00 uur. Na afloop is er gelegenheid voor ontmoeting met een hapje en een drankje. Ook ouderen zijn welkom.

Winterfair
Op zaterdag 19 november van 10.00 tot 16.00 uur organiseert de Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer een gezellige “Winterfair” in het wijkcentrum aan de Reijerweg 62. De standhouders zorgen voor een divers aanbod. De fair is van 10.00 tot 16.00 uur. De entree is gratis

RIDDERKERK

Vogelbeurs
In het gebouw van vogelvereniging Witroka is op zaterdag 12 november een vogelbeurs. Er zijn allerhande vogelzaden te koop naast andere artikelen die nodig zijn voor het houden van (tropische) vogels. De beurs in het clubgebouw aan de Middenmolendijk 99 is van 9.00 tot 12.00 uur. Het is tevens de laatste dag voor inschrjving voor de vogelshow van Witroka, die gehouden wordt van 1 t/m 3 december.

Kerststuk maken
Op dinsdag 13 december en op donderdag 15 december zijn er workshops Kerststukken maken in Trefpunt Oost aan de De Genestetstraat 2.De deelnemers kunnen een mooi kerststuk maken in een zelf gekozen kleur. Voor alle materialen wordt gezorgd. Het enige dat men zelf moet meenemen is een snoeischaartje. Deelname kost € 17,50. Er kan worden ingeschreven voor een middag of avond. Beide dagen begint de middagworkshop om 13.30 uur. De avonden beginnen om 19.00. De deelnemers wordt gevraagd een kwartiertje eerder aanwezig te zijn. Aanmelden kan bij Cokkie van den Berg van Het Bloemstuk: 06 1900 4867.

RIJSOORD

Inloopochtend
Op donderdag 17 november is er een koffie/inloopochtend in ‘de Fontein’ aan de Rijksstraatweg 97. Hier kan men tussen 10.00 en 12.00 uur bijpraten met oude bekenden en nieuwe contacten opdoen. Er kunnen ook gezelschapsspelletjes worden gedaan. Wie vervoer naar de zaal nodig heeft kan voor een oplossing contact opnemen via 0180-421848 of (b.g.g.) 0180-421323.

OOSTENDAM

Sint in Korenbloem
Sinterklaas komt zijn verjaardag vieren in Oostendam. Hij komt hiervoor op woensdagmiddag 30 november met zijn Pieten naar De Korenbloem aan de Tarwestraat 34a. Bij dit verjaardagsfeest mag kindervisite zijn. Jongens en meisjes tussen de twee en negen jaar zijn welkom. Het feest is van 14.30 tot 17.00 uur. De zaal is vanaf 14.30 uur open. Kaarten kosten € 5. De Sint zal zakkenvol cadeautjes bij zich hebben. Aanmelden kan tot 16 november via: 0180471818 of danger40@outlook.com