Walking Football Ridderkerk trof dames en heren in Almelo
Walking Football Ridderkerk trof dames en heren in Almelo Foto:

Op het veld van Heracles

De mannen van Walking Football Ridderkerk hadden afgelopen week een trainingskamp in Almelo. Op 1 november vertrokken ze voor een verblijf bij Preston Palace. Op de eerste dag werd er ook gewandeld en een bezoek gebracht aan de tribune van de amateurs van Heracles, dat een Rijksmonument is. 's Middags kon iedereen naar keuze bowlen, biljarten, klaverjassen of zwemmen. 's Avonds stonden de mannen in een karaokebar. Er bleken veel zangtalenten bij te zitten. Ruud van de Bergh kreeg zelfs een contract aangeboden. Op 2 november bezocht het gezelschap BVO Heracles. Dankzij bemiddeling van Arjan Kruis (Akomar Ridderkerk) werd de groep door het bestuur ontvangen. Daarna wachtte het veld. Na een warming-up speelden de mannen tegen de walking footballers van Heracles, een groep van 31 mannen en vrouwen. Het werd een leuke mix, waarbij de uitslag niet belangrijk was. Op donderdag kwamen de mannen met kleine oogjes terug in Ridderkerk met een afsluitende lunch bij Burgerzaken. "We zijn op 5 oktober 2018 met tien deelnemers begonnen. Onze doelstelling was ouderen in beweging krijgen en de onderlinge sociale contacten aanhalen. Dat is gelukt met momenteel 34 deelnemers en hun vrouwen die ook goed onderling contact hebben” zegt voorzitter Jan Jansen enthousiast. Op 20 december hopen de mannen en vrouwen weer samen te zitten voor een kerstlunch. Penningmeester Wim de Jong jaagt nu op sponsors om dit mogelijk te maken.