Vrouwen aan het handwerken in Obadja
Vrouwen aan het handwerken in Obadja Foto:

Creatieve vluchtelingenvrouwen gaan exposeren

Sinds een jaar is er voor vrouwen een wekelijkse ontmoeting rond allerhande handwerkactiviteiten in gebouw Obadja. Met en van elkaar leren ze de fijne kneepjes van het vak wat borduren, breien, haken en naaien betreft.
Ook zijn deze ontmoetingen waardevol omdat de meeste van hen recent of langer geleden naar Nederland zijn gevlucht en ze elkaar helpen om als nieuwkomers de weg te vinden in Ridderkerk. Dat deze ontmoetingen in een behoefte voorzien, blijkt wel uit het feit dat inmiddels tweemaal per week de deuren van Obadja voor deze groep opengaan. Graag laten zij belangstellenden met een expositie zien wat zij in het afgelopen jaar zoal hebben gecreëerd en geproduceerd. Bezoekers zullen verrast zijn over het talent dat binnen deze groep aanwezig is. Belangstellenden kunnen ook mee gaan doen met de groep. Belangstellenden kunnen zich ter plaatse aanmelden bij een van de organisatoren, Shafiqa Habib of Magda van der Plas. De expositie is op woensdag 23 november van 13.00 uur tot 16.00 uur in gebouw Obadja aan de Schepenstraat 4 in Ridderkerk.