De bouwkavels van De Landerij van Rijsoord
De bouwkavels van De Landerij van Rijsoord Foto:

Veel belangstelling voor Landerij

Beleid van het college is om agrarisch gebied zoveel mogelijk te behouden. De ontwikkeling van de Geerpolder en mogelijk de boomgaard ontlokt daarom kritiek. Volgens Petra van Nes (Burger op 1) zijn het de projectontwikkelaars die de regie hebben. "In de raad is er nooit over gesproken” zegt ze over ontwikkelingen waar de gemeenteraad geen greep op heeft. Volgens wethouder Henk van Os stuurt het college wel degelijk en geldt dat ook voor de Geerpolder. "De projectontwikkelaar wilde daar minder woningen en dat zijn er meer geworden.” Volgens de wethouder blijkt uit de inschrijvingen dat er enorme behoefte is aan woningen. Er zijn bijna duizend gegadigden voor de 76 woningen van het nieuwbouwplan "De Landerij van Rijsoord” in de Geerpolder. Van Os is blij dat de projectontwikkelaar voor de verdeling mee wil denken aan het voorrang geven aan kopers die in Ridderkerk wonen of in Ridderkerk werken.