Slikkerveerse EHBO gaat door

De leden van de EHBO Vereniging Slikkerveer hebben donderdag 15 september gekozen voor een doorstart van de EHBO vereniging Slikkerveer. Tijdens deze vergadering werd het stokje overgedragen aan het nieuwe bestuur dat gevormd wordt door Ben Neuschwander (voorzitter), Martin de Wit (penningmeester) en Sandra Tooi van Pelt (secretaris).
Zij zullen zich de komende maanden gaan bezighouden met nieuwe beginnerscursussen en reanimatiecursussen in samenwerking met het Oranje Kruis en de Gemeente Ridderkerk. Voorzitter Marion Bezember, actief in het bestuur sinds 1995, droeg de voorzittershamer symbolisch over aan Ben Neuschwander. EHBO Slikkerveer - opgericht in 1933 - is één van de oudste EHBO verenigingen in Ridderkerk.

Gratis reanimatielessen
Iedereen die belangstelling heeft voor de gratis reanimatiecursussen, wordt vriendelijk verzocht contact op te nemen met EHBO-Slikkerveer. De cursusavonden worden gehouden in het gebouw van Scouting Sint Joris aan de Baden Powelstraat 4. Er zijn 3 cursusavonden ingepland : dinsdag 22 november, woensdag 23 november en dinsdag 6 december. De cursusavonden worden verzorgd door een gediplomeerde instructrice van het Oranje Kruis. Cursisten leren in één avond reanimeren en hoe om te gaan met een noodsituatie. Belangstellenden wordt verzocht contact op te nemen met EHBO Slikkerveer via het email adres slikkerveerehbo@gmail.com. Binnenkort zullen ook huis-aan-huis folders verspreid worden, waarin de plannen worden toegelicht.

Beat Company met EDM-mix

Op zaterdagavond 12 november verzorgt dj Roy Scherpenzeel zijn wekelijkse House en Dance programma “The Beat Company” bij Radio Ridderkerk.
In deze aflevering krijgen de luisteraars een speciale exclusieve PromoMX van uitsluitend EDM (electronic dance music) promotie tracks te horen. Hierin zijn nieuwe releases van diverse artiesten te horen. Onder andere Deep Transit, Frank Bouly, Meddie Fercury, Jako, Nadia, Boaventtura komen in deze mix van 60 minuten voorbij. De uitzending is vam 22.00 tot 23.00 uur. “The Beat Company” is elke zaterdag op hetzelfde tijdstip te horen.
De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en via internet: www.rtvridderkerk.nl.