Intocht van Sinterklaas

RIDDERKERK - Op zaterdag 19 november zullen de Sint en zijn Pieten weer in Ridderkerk aankomen. Het organisatiecomité van Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) verwacht dat de stoomboot rond 10.30 uur zal aanleggen bij de Werfkade in Bolnes. Burgemeester Attema zal daar de goedheiligman met de kinderen en andere bezoekers verwelkomen.
Vanaf de Werfkade zal de Sint achtereenvolgens de winkelcentra De Werf in Bolnes (rond 12.00 uur) en Dillenburgplein in Slikkerveer (rond 12.45 uur) aandoen. Na deze twee bezoeken gaat de route verder richting het Koningsplein in het centrum. De muziekvereniging Harmonie uit Slikkerveer zal ook dit jaar weer de Sint muzikaal door Ridderkerk begeleiden.
Op het Koningsplein in het centrum begint om 13.30 uur de Meezing Sjo van De Gebroerders Ko. In afwachting van de Sint, die zo rond 14.00 uur op het Koningsplein aan zal komen, kan hier dan alvast een feestje worden gevierd! Aansluitend zal Sint een bezoek brengen aan het winkelcentrum hier en is er voldoende tijd om handjes te schudden. Om ongeveer 15.30 uur zal Sint zijn rondgang door het centrum beëindigen.
Houd ook de Facebook-pagina van de SER in de gaten voor de laatste updates en de hele route!