Op 23 november is er een handwerkexpositie in gebouw Obadja
Op 23 november is er een handwerkexpositie in gebouw Obadja Foto:

BOLNES

Winterterras
Op donderdag 24 november is de herberg van de protestantse gemeente Kerk aan de Maas weer geopend voor een winterterras. Van 10.00 tot 12.00 uur is iedereen welkom voor koffie, een spelletje en (om elkaar wat nader te spreken) een gespreksspel. Het winterras is binnen(!) bij de kerk aan de Pretoriusstraat 56. Voor meer informatie kan men contact opnemenmet Paula den Breejen: 06 4980 6696.

RIDDERKERK

Filmavond
Filmhuis Ridderkerk presenteert op vrijdag 18 november de film “Hit the road”. Deze film van regisseur Panah Panahi vertelt het verhaal van een gezin met een geheime missie. Waar ze met hun huurauto naar onderweg zijn? Die vraag verdwijnt naar de achtergrond bij de aanstekelijke energie van het zoontje, die het moeilijk maakt om onder de radar te blijven. De anderhalf uur durende film begint om 19.30 uur. Halverwege is er een pauze. De entree is € 7, inclusief consumptie. Kaarten zijn voor aanvang verkrijgbaar aan de zaal aan het Koningsplein 2 of via de site van Bibliotheek AanZet.

Bingo in West
Het Winterfestijn 2022 van Facet Ridderkerk start op vrijdag 18 november met een bingomiddag in Wijkcentrum West. Er worden tussen 14.00 en 16.00 uur acht rondes gespeeld en er zijn zestien prijzen te winnen. Een bingoplankje kost € 5. Bij een eerste plankje krijgt men ook gratis koffie of thee met iets lekkers. Aanmelden kan via 0180-432350, maar op de 18e ook in de zaal aan de Boksdoornstraat 80.

Klaverjassen
In Wijkcentrum West kan men wekelijks klaverjassen op dinsdagmiddag. Tussen 13.00 en 16.00 uur worden drie rondes van zestien beurten gespeeld. Meedoen kost € 3 per keer, inclusief een kopje koffie of thee. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via: cmgvangentgeus@gmail.com..

Creatieve middag
Facet Ridderkerk organiseert op vrijdag 25 november een creatieve middag in Wijkcentrum West. Tussen 13.30 en 15.30 uur kunnen leuke werkstukken gemaakt worden met de klaarliggende materialen. Deelname kost € 3 per persoon. Vooraf aanmelden is niet nodig. Iedereen is welkom om te kijken en/of mee te doen.
Facet organiseert iedere vrijdagmiddag een activiteit in het wijkcentrum aan de Boksdoornstraat 80. Het aanbod is gevarieerd met onder meer bingo, film, breien en de creamiddag. De kosten variëren tussen de € 2,50 en € 3,50. Voor meer informatie over deze of andere activiteiten van Facet in Ridderkerk kan men contact opnemen met Jacqueline Revier, sociaal werken ouderen, via 0180-432350 of jacqueline.revier@facetridderkerk.nl. Informatie is ook te vinden op: www.facetridderkerk.nl.

Expositie van handwerken
In gebouw Obadja is op woensdag 23 november een expositie van de handwerkgroep van vluchtelingenvrouwen, die sinds een jaar wekelijks borduurt, breit, haakt en naait in het gebouw aan de Schepenstraat 4. Het is een ontmoetingsactiviteit die in een behoefte voorziet. Er is inmiddels een tweede groep. De werkstukken van de creatieve vrouwen zijn woensdagmiddag tussen 13.00 en 16.00 uur. Wie ook met een van deze groepen mee wil gaan doen kan zich deze middag melden bij Shafiqa Habib of Magda van der Plas

DRIEVLIET

Verkoop van ondermode
Dinsdag 22 november komt van Ter Meij Ondermode naar Aafje Reyerheem. Op het Ontmoetingsplein zal verkoop plaatsvinden van ondermode, dames- en herennachtkleding en beenmode, zoals sokken, pantykousjes en bedsokken. Er is tevens een grote collectie foundation met corsetten, pantylets en bh’s voor protheses. Ook voor huishoudtextiel (schorten, zakdoeken) kan men terecht. De verkoop in de zaal aan de Torenmolen 1 is vanaf 14.00 uur.

Gezondheidsspreekuur
Elke vrijdag is er een gezondheidsspreekuur bij Aafje Reyerheem. Dit spreekuur wordt georganiseerd door wijkverpleegkundigen van Aafje. Bewoners van Ridderkerk kunnen er terecht met hun vragen over gezondheid en ziekte. Ook kan men een gezondheidscheck laten doen, waarbij de bloeddruk, gewicht, zuurstofgehalte in het bloed en bloedsuiker wordt gemeten. Het spreekuur is wekelijks van 10.30 tot 11.30 uur aan de Torenmolen 1. Er zijn geen kosten aan verbonden.

SLIKKERVEER

Winterfair
Op zaterdag 19 november organiseert de Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer een Winterfair in het wijkcentrum aan de Reijerweg 62. De deelnemende standhouders zorgen voor een leuk en divers aanbod. De fair is geopend van 10.00 tot 16.00 uur. Bezoekers kunnen het wijkcentrum ook terecht voor een heerlijke lunch of een kopje koffie/thee met iets lekkers. De entree is gratis.

Jeugdienst
Op zondag 20 november is er een jeugddienst in de Christus is Koning kerk. Deze samenkomst gaat over geloof en “Het voordeel van de twijfel”. Voorganger is de heer Flach uit Gorinchem. De groep 4tune zorgt voor de muzikale bijdragen. De dienst in de kerk aan de Juliana van Stolbergstraat 44 begint om 16.00 uur. Na afloop kan men nog even blijven voor een hapje en een drankje.

OOSTENDAM

Bingo in Korenbloem
Speeltuinvereniging Oostendam heeft op zaterdag 19 november de laatste bingoavond van dit jaar. De bingomolen zal draaien vanaf 20.00 uur. De Korenbloem aan de Tarwestraat 34a staat vanaf 19.00 uur voor de bingoliefhebbers open. Meedoen per ronde kost € 0,50. Voor twee superrondes kosten de bingokaarten € 1 per stuk. Voor koffie en thee wordt een klein bedrag gevraagd.