Praten met Fleur Stip

Wethouder Fleur Stip is op zondag 20 november te gast in het radioprogramma “Praten met een Ridderkerkerk”. Presentator Aad Hoogendijk zal vanaf 14.00 uur het gesprek met haar aangaan. Fleur Stip is (voormalig) vrijwilliger bij diverse organisaties, politiek actief en sinds een paar maanden wethouder. Ze is uitgenodigd om te komen praten over haar leven en betrokkenheid bij Ridderkerk. Deze uitzending is te beluisteren op etherfrequentie 105.7 FM en via internet: www.rtvridderkerk.nl. Op de website staan ook de andere ontvangstmogelijkheden van de lokale omroep.

Harpe Davids in Levensbron

Muziekvereniging Harpe Davids geeft op zaterdag 19 november een concert in ‘de Levensbron’ aan de Jan Luykenstraat 10 in Ridderkerk. De muzikanten zijn blij dat ze na de coronaperiode weer voor publiek mogen optreden. Het programma van dit najaarsconcert is gevarieerd. Onder leiding van dirigent Richard Vrijhoef speelt het orkest onder andere een medley van Coldplay-hits en het stuk “de Bremer stadsmuzikanten’. Hierbij nemen het orkest en een verteller mee in het verhaal.

Première
Deze avond gaat ook een stuk in première. Anton Weeren, voormalig dirigent van Harpe Davids, schreef voor het 100-jarig bestaan van de vereniging een bewerking over Psalm 150. Een jubileumconcert kon niet plaatsvinden, waardoor dit nog niet eerder gespeeld is. Het concert begin om 20.00 uur. De zaal gaat om 19.30 uur. Toegangskaarten zijn voor € 6,50 te koop aan de zaal.

Bruin café bij Reyerheem

Aafje Reyerheem start op zaterdag 19 november met een bruin café op het Ontmoetingsplein. Buurt- en wijkbewoners kunnen deze middag met elkaar in contact komen onder het genot van een borreltje, wijntje of advocaatje. Ook kan men een kaartje leggen en een spelletje doen. Er wordt gezellige muziek gedraaid.
De cafémiddag in de zaal aan de Torenmolen 1 in Ridderkerk-Drievliet is van 14.00 tot 16.00 uur. Voor de bezoekers is er een arrangement van twee consumpties, een hapje en wat te knabbelen voor € 5,50.