Vorig jaar leverde actie zakken vol speelgoed op
Vorig jaar leverde actie zakken vol speelgoed op Foto:

Goedzakactie voor de armste gezinnen

In 2020 organiseerde Delta NVM Makelaars voor het eerst de Goedzakactie en met groot succes. Er werden veel cadeaus verzameld voor kinderen uit de armste gezinnen in Barendrecht en Ridderkerk. En misschien is dit de nood dit jaar nog wel groter!
Er zijn steeds meer gezinnen die niet meer kunnen rondkomen en feestjes, uitjes en extraatjes moeten schrappen. In samenwerking met Stichting Present Barendrecht en Stichting Present Ridderkerk wil het team van Delta NVM Makelaars ervoor zorgen dat het Sinterklaasfeest niet hoeft worden overgeslagen.
Vorige week donderdag, 10 november, is de Goedzakactie van start gegaan. Er wordt met veel enthousiasme gereageerd en dagelijks worden er cadeaus afgegeven. Puzzels, kleurboeken, stiften, boekjes, het is fantastisch om te zien dat er vanuit alle kanten wordt meegeleefd.

Veel cadeaus nodig
 Het zijn veel gezinnen en dus zijn er ook veel cadeaus nodig, zodat er meer dan 200 kindjes óók een geweldig sinterklaasfeest mogen beleven.
Er worden nieuwe cadeaus gevraagd voor kinderen in de leeftijd van 0 tot 12 jaar die niet ingepakt zijn. Deze worden vervolgens gesorteerd en daarna in samenwerking met Stichting de Overburen ingepakt.

Inleveradressen
Inleveren kan tot 25 november op één van de kantoren van Delta NVM makelaars (Verlengde Kerkweg 5, Ridderkerk of Achterom 60, Barendrecht). Dit kan iedere werkdag tussen 08:45 en 17:15 uur. Voor cadeau ideeën kan men kijken op: www.deltamakelaars.nl/sintactie-2022.

Sinterklaas komt met Pietenorkest naar Vlietplein

Op zaterdag 26 november zullen Sint Nicolaas en z'n Pieten een bezoek brengen aan winkelcentrum Vlietplein te Ridderkerk-Drievliet. Samen met alle hulp-sintjes, ouders en grootouders willen de winkeliers de Sint en zijn gevolg rond de klok van 11.00 uur feestelijk onthalen.
Het hoge bezoek wordt muzikaal begeleid door het muziekpietenorkest De Vrolijke Pepernoot. Deze Pietenband zal de kinderen tevens begeleiden tijdens het zingen van Sinterklaasliedjes.
 Sinterklaas zal ook over het plein lopen en er is voor ieder kind tijd om de Sint een handje te geven en met hem en zijn Pieten op de foto te gaan.

Kleurwedstrijd
Rond de klok van 14.00 uur zal Sinterklaas de prijsuitreiking verrichten van de Vlietplein kleurplaatwedstrijd. De kleurplaat is af te halen bij onder meer ‘t Hobby Schuurke aan het Vlietplein of te downloaden via de website van het Winkelcentrum Vlietplein: www.winkelcentrum-vlietplein.nl. Inleveren van de kleurlaten kan tot uiterlijk zaterdag 19 november in bij ‘t Hobby Schuurke
Om 15.00 uur zal het Vlietplein weer afscheid nemen van Sinterklaas en z'n Pieten.