Voorzitter Olthoff en burgemeester Attema met de penning
Voorzitter Olthoff en burgemeester Attema met de penning Foto:

Erepenning voor natuurvereniging

Op 10 november ontving Hans Olthoff, voorzitter van de Natuurvereniging Eiland IJsselmonde, uit handen van de burgmeester van Ridderkerk, mevrouw Anny Attema, De Koninklijke Erepenning voor de vereniging. De burgemeester reikte de penning uit tijdens een feestavond ter ere van het 50-jarig jubileum van de vereniging.
De Natuurvereniging is 50 jaar geleden in Ridderkerk opgericht om mensen meer bewust te maken van het belang van de natuur. Door het organiseren van lezingen, cursussen, excursies en reisjes beoogt de vereniging de kennis over de natuur te vergroten in de hoop dat steeds meer mensen het belang van de natuur onderschrijven. De vereniging telt inmiddels al ruim 300 leden.
De Koninklijke Erepenning is een ereteken dat kan worden verleend voor de verdiensten van verenigingen, stichtingen of instellingen.